فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تعارف و مدلهای اکتسابی تکنولوژی


ادبیات تحقیق وسوابق پژوهشی تعارف ومدلهای اکتسابی تکنولوژی 62صفحه قالب ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 349 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62
ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تعارف و مدلهای اکتسابی تکنولوژی

فروشنده فایل

کد کاربری 23114

 

ادبیات تحقیق وسوابق پژوهشی تعارف ومدلهای اکتسابی تکنولوژی
62صفحه قالب ورد قابل ویرایش

توضیحات:

ادبیات تحقیق وسوابق پژوهشی تعارف ومدلهای اکتسابی تکنولوژی62صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

امروزه تکنولوژی و به کارگیری آن به یکی از عوامل رشد و پیشرفت در جوامع بشری (اعرابی ومنتی، 1389) و کلید رقابت در دنیای کار و تجارت و لازمه رشد سازمان‌ها و ملت‌هاست.  نوآوری و تغییرات تکنولوژیک در سازمان‌های پیشرو، بسیار سریع اتفاق می‌افتند و باعث  تغییر در محیط رقابتی می‌شود(رناسی و همکاران، 1388).  ارائه‌ی کالا و خدمات متفاوت به بازار، تحولات تکنولوژی، تغییر در شیوه‌ی برنامه ریزی، اجراء کنترل و ارزیابی تغییرات تکنیکی، هریک فرصتی برای افزایش توانایی‌ها، رقابت پذیری و رشد صنایع محسوب می‌شود. . به این ترتیب، تکنولوژی به کارگیری و بهره مندی مناسب از آن همواره، بهترین زمینه‌ی ایجاد منافع اجتماعی- اقتصادی به شمار می‌آید. امروزه، ضرورت این امر با وجود تئوری‌هایی بیش از پیش نمایان است که امکان رشد و بهبود مستمر را برپایه توسعه‌ی تکنولوژی استوار می‌دانند. 

بنابراین استراتژی‌ها، تصمیم گیری‌ها و اقدامات یک سازمان یا شرکت برای اکتساب، تطابق و توسعه  تکنولوژیکی یک سازمان، هسته فرایند توسعه اقتصادی- اجتماعی آن شرکت را تشکیل می‌دهد. چنان چه سازمانی بتواند این فرایند را نظاممند هدایت کند، بدون شک، زمینه‌ی موفقیت و توسعه مداوم را برای خود فراهم می‌سازد و می‌تواند در بازار رقابتی و پرتلاطم دنیای امروزی به بقا امیدوار باشد (انصاری و زارع، 1388). بنابراین در این بخش به تعریفی جامع از  مفهوم تکنولوژی و مدیرت آن و استراتژی‌های اکتساب  تکنولوژی خواهیم پرداخت. 

    2-2- مفهوم تکنولوژی

واژه تکنولوژی مرکب از دو واژه یونانی Techne به معنی مهارت و هنر و logy به مفهوم تعقل و تدبیر اندیشی است که در ادبیات رشته مدیریت تکنولوژی، تعاریف بسیار متنوعی برای آن بیان شده است(خلیل، 1387). طارق خلیل رئیس انجمن بین المللی مدیریت تکنولوژی، در کتاب مدیریت تکنولوژی خود، مفهوم تکنولوژی را چنین بیان می‌کند:" تکنولوژی را می‌توان کلیه دانش‌ها، فرایندها، ابزارها، روش‌ها و سیستم‌های به کار رفته در ساخت محصولات و ارائه خدمات تعریف کرد. در بیانی ساده تر، تکنولوژی روش انجام کار وابزاری است که توسط آن به اهداف خود نایل می‌شویم."

 

از دیدگاه عامه مردم، اغلب تکنولوژی در معنا و مفهوم سخت افزاری خود (یعنی ماشین آلات، رایانه و حتی وسایل بسیار پیشرفته ارتباطی و الکترونیکی) به کار می‌رود. حال آن که مفهوم تکنولوژی بسیار فراتر از ماشین آلات و ابزار صرف است. در واقع در کنار مشخصات سخت افزاری، تکنولوژی دارای اجزای نرم افزاری و مهارت‌های انسانی و دانشی نیز می‌باشد که روز به روز بر ابعاد و پیچیدگی‌های این جز از تکنولوژی افزوده می‌شود (خواجه نصیری، 1387).

فهرست برخی ازمطالب:

مفهوم تکنولوژی

طبقه بندی تکنولوژی

عناصر اصلی تکنولوژی

مدیریت تکنولوژی

تکنولوژی و مزیت رقابتی

ابعاد مزیت رقابتی

و... .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد