دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 22 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
توضیحات:
تحقیق با موضوع سیستم ترمز سالنهای مسافری – از نظر سوپاپهای سه قلو ، سوپاپهای اضافی ، EB3 ، تبدیل فشار، MTZ-SH2 (ضد لغزش)
25صفحه قالب ورد قابل ویرایش
بخشی ازمتن:
ترمز یکی از وسائل مهم و حیاتی در وسائط نقلیه ریلی می باشد.
همانطوریکه برای بحرکت درآوردن یک قطار یا هر وسیلة نقلیة ریلی دیگر نیاز به نیروی زیادی می باشد. این نیرو در قطار باید به گونه ای عمل کند تا کوچکترین صدمه ای به وسائط نقلیه وارد نشود یا پیشرفت صنعت ریلی، ترمزها نیز پیشرفت در سطح بالایی داشته اند.
این تحقیق در مورد سیستم ترمز سالنهای مسافری – از نظر سوپاپهای سه قلو، سوپاپهای اضافی، EB3 ،تبدیل فشار، MTZ-SH2 (ضد لغزش) – می باشد.
تعریف ترمز:
ترمز نیروی مقاومی است در خلاف جهت حرکت، که از آن به منظور تقلیل سرعت و یا توقف وسائط نقلیه استفاده می شود.
ترمز در قطار از نوع ترمز هوایی است که بوسیله لکوموتیو به قطار فرستاده می شود. یکی از تجهیزات مهم لکوموتیو که جهت تهویه هوای قطار می باشد کمپرسور نامیده می شود. که در مدلهای مختلف می باشد. در راه آهن جمهوری اسلامی ایران مدل WXO و WBO در لکوموتیوهای GM و مدل کمپرسور لکوموتیوهای WABCD – 3DCL,GE و مدل کمپرسور لکوموتیوهای آلستوم موجود در ایران WLNA9CE میباشد.
فهرست برخی ازمطالب:
مقدمه
تعریف ترمز:
مخازن اصلی هوا:
آشنایی به سیستمهای ترمز لکوموتیو و تجهیزات آن:
شرح سیلندر ترمز:
سوپاپ سه قلو KE :
اتوماتیک:
مخازن هوا در واگنها:
اهرم بندی ترمز:
خودکار ترمز:
سیستم باز و بسته کردن درب ها:
شرح تجهیزات ترمز دیسکی:
صفحه باری مسافری واگنهای اکسپرس:
مکانیزم سیلندر CK10:
سوپاپ ضد لغزندگی:
سوپاپ MTA: