فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

گزارش کارآموزی شرکت ایران سازه

این شرکت در سال 1363 تاسیس و از سال 1374 به طور رسمی شروع به کار کرده است تعداد کارکنان و پرسنل این شرکت در حال حاضر 84 نفر میباشد که دائما در حال تغییر است مالکیت این کارخانه در دست بخش خصوصی است(سهامی خاص) این شرکت در حال حاضر برای شرکت های اپکو، سازه گستر، گروه بهمن، یک شرکت ایتالیایی به نام(VMC) قطعه تولید می کند میزان تولید و
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
گزارش کارآموزی شرکت ایران سازه

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

فهرست مطالب :

فصل اول:

معرفی واحد تولیدی

فصل دوم:

نمودارها و نقشه ها

فصل سوم:

زمانسنجی

شرکت ایران سازه

1.معرفی واحد تولیدی:

این شرکت در سال 1363 تاسیس و از سال 1374 به طور رسمی شروع به کار کرده است.

تعداد کارکنان و پرسنل این شرکت در حال حاضر 84 نفر میباشد که دائما در حال تغییر است.

مالکیت این کارخانه در دست بخش خصوصی است(سهامی خاص).

این شرکت در حال حاضر برای شرکت های اپکو، سازه گستر، گروه بهمن، یک شرکت ایتالیایی به نام(VMC) قطعه تولید می کند.

میزان تولید و رود تولید در این شرکت بسته به شرایط موجود، نوع قطعات و کالای تولیدی و نیز بسته به درخواست های متفاوتی که دریافت می کند متفاوت است. اما در مورد قطعه انتخابی که سه راهی ترمز پیکان می باشد میزان تولید روزانه حدودا به 1400 عدد میرسد.

این کارخانه در رشت، کیلومتر 5 جاده پشت به انزلی واقع شده است.

معرفی محصولات تولیدی شرکت ایران سازه

سفارشات ساپکو:

  1. 1. مجموعه سیبک بغل شاسی پیکان
  2. 2. سه راهی ترمز پیکان
  3. 3. سه راهی ترمز پژو(405)
  4. 4. سه راهی ترمز(دو مداره)
  5. 5. پیچ کور کن
  6. 6. میل پمپ پایین کلاچ
  7. 7. واتر پمپ

سفارشات سازه گستر:

  1. 1. مجموعه قفل کننده زانتیا،GLX
  2. 2. وزنه تعادل زانتیا،GLX
  3. 3. قلاب بکسل زانتیا،GLX

سفارشات گروه بهمن:

  1. 1. مجموعه جغجغه مزدا
  2. 2. سه راهی ترمز مزدا
  3. 3. دوراهی ترمز مزدا
  4. 4. لوله اتصال ترمز مزدا
  5. 5. مهره کمربند ایمنی مزدا
  6. 6. بوش پیچ جعبه فرمان
  7. 7. پایه دسته موتور

سفارشات اپکو:

  1. 1. مجموعه واسطه شیر فلکه 38 میلیمتری
  2. 2. مجموعه واسطه شیر فلکه 45 میلیمتری
  3. 3. مجموعه صافی سوخت
  4. 4. مجموعه فیلتر باک
  5. 5. سه راهی ترمز مینی بوس

سفارشات شرکت ایتالیایی(VMC):

  1. 1. سه راهی 40 G
  2. 2. سه راهی 35 G
  3. 3. سه راهی 25 G
  4. 4. زانویی 90 R
  5. 5. زانویی 40 R
  6. 6. زانویی 20 R
  7. 7. گلدانی 90 R
  8. 8. گلدانی 40 R
  9. 9. گلدانی 20 R

10. بدنه 25 RH

11. درپوش 25 RH

12. قطعه 90 R

13. کله فیلتر بزرگ

14. کله فیلتر کوچک

15. شیپوری

16. 135-40R

17. 12-40R

18. 3CSL

19. 2 CSL

20. 1 CSL

21. 05 CSL

22. PRAKTIK

23. 39VTDM

قبل از شرح فرآیند ها به معرفی مختصری از سوله ها و کارهایی که درآنها انجام می گیرد می پردازیم.

شرکت در کل 4 سوله دارد که به صورت زیر می باشند.

1.سوله فورج و دایکاست:

همان طور که از اسم آن پیداست تمامی کارهای مربوط به پرس کاری و دوربری و غیره در این قسمت انجام می شود. بعضی از دستگاه های مورد استفاده عبارتند از:

  1. دایکاست
  2. پرس ضربه ای 100 تنی
  3. پرس ضربه ای 25 تنی
  4. اره دیسکی

2. سوله سایت تولیدی اصلی:

که کارهایی از قبیل تراشکاری، ماشینکاری، مونتاژ، بسته بندی، سوهان کاری و کنترل نهایی در این قسمت انجام می شوند. بعضی از دستگاه های مورد استفاده عبارتند از:

  1. 1. دستگاه تراش CNC
  2. 2. دستگاه های تراش معمولی
  3. 3. سری تراش
  4. 4. رولور روسی(سری تراش 6 محوره بدون دنباله)
  5. 5. دستگاه CNC تمام اتوماتیک
  6. 6. دریل ستونی
  7. 7. پرس دستی

3.سوله ریخته گری:

کارهای مربوط به ریخته گری، ذوب و قالب گیری در این سوله انجام می شود.

4.انبارهای هوای آزاد

در کار مورد مطالعه من فرآیندهای اول تا سوم در بخش فورج و دایکاست و بقیه فرآیندها در سایت تولید اصلی انجام می شوند. البته فرآیندهای شستشو و اکسید زدایی در خارج از سوله ها و در حیاط انجام م گیرند.

5.شرح فرآیند

1.برش میلگرد:

در این عملیات میلگردها در ابعاد معینی توسط دستگاه(اره دیسکی و فیکسچر) بریده میشوند به این صورت که ابتدا ارتفاع و محل تکیه گاه تنظیم می شود و بعد میلگرد به داخل فیکسچر هدایت می شود. بعد از آن قرار تنظیم و فک های فیکسچر محکم می شود.

و سپس عملیات برش میلگرد انجام می شود. قطعات بعد از بریده شدن از باریکه ای شیب دار وارد یک پالت می شوند.

قطعات در هر 10 عدد یک برا توسط اوپراتور کنترل مزن و ابعاد می شوند و بعد در پالت های 150 تایی در کنار دستگاه انبار می شوند.

در این عملیات باید دقت شود که هدایت میلگرد به داخل فیکسچر کاملا به صورت آرام و یکنواخت باشد تا از هرگونه ضربه زدن به قرار و تنظیم خارج شدن آن جلوگیری شود.

2.سرخ کردن و فورج قطعه:

در این مرحله پالت های ذخیره شده از مرحله قبل توسط اوپراتور حمل و در تشطی که از زمین حدودا 20،1 متر فاصله دارد ریخته می شود و بعد توسط شعله گا تا دمای 650 درجه سانتی گراد به مدت 5 دقیقه حرارت داده می شود.(تا حدی که رنگ قطعه بین خرمایی و قرمز روشن باشد). سپس اوپراتور قطعات را به ترتیب توسط انبری از تشط برداشته و از طرف سطح جانبی روی قالب مربوطه در دستگاه قرار می دهد(پرس ضربه ای 100 تنی) و عملیات فورج آغاز می شود. عمل فورج توسط پدالی که در زیر پای اوپراتور قرار دارد انجام می شود، ولی باید دقت کرد که پدال فوورا به حالت اول برگردد، در غیر این صورت موجب ضربات پیاپی پرس شده که برای اوپراتور خطر ساز است.

اوپراتور هر 10 الی 15 قطعه قالب را روغن کاری و براگیری کرده تا از چسبیدن قطعه به قالب و باقی ماندن ذرات در قالب جلوگیری کند.

باید دقت شود که قطعه زیاد گرم یا سرد نشود، چون در این صورت ابعاد قطعه تولیدی کم و زیاد می شود و نیز ممکن است به شکستن قطعه بینجامد.

بعد از اتمام عملیات اوپراتور با انبری که در دست دیگر دارد قطعه را برداشته و در یک سراشیبی که به پالتی منتهی می شود می اندازد و بعد پالت ها را در کنار دستگاه قرار می دهد.

نکته ای که باید اشاره کرد این است که منظور از پرس 100 تنی نیرویی که دستتگاه در آن نقطه وارد می کند برابر 100 است در صورتی که وزن خود دستگاه بیشتر از چند تن نمی شود.

این نیروی 100 تنی برای قطعات مختلف قابل تغییر است. برای مثال در قطعه سه راهی ترمز پژو از ضربه 65 تنی و در سه راهی ترمز پیکان و دومداره از تمامی 100 تن استفاده می شود.

3.دوربری و آرایش:

این عملیات شامل دوربری و آرایش قطعه فورج شده از مرحله قبل می باشد که توسط دستگاه پرس ضربه ای 25 تنی انجام می شود. به این صورت که مواد زائد و اضافی از قطعه جدا شده و سطح دوربری شده حتی الماکن عاری از هر گونه کندگی باشد.

اوپراتور پالت های را از مرحله قبل به کنار دستگاه آورده و بعد به ترتیب قطعات را توسط انبری در قالب خود در دستگاه قرار می دهد. سپس توسط پدالی که در زیر دستگاه است دستگاه ار فعال کرده و پرس به صورت ضربه ای به قطعه وارد شده و قسمت های اضافی را از قطعه جدا می کند. بعد قطعه از راهی که در زیر دستگاه است به پشت دستگاه و در پالتی منتهی می شود. قسمت های اضافی توسط اپراتور در کیسه ای که در کنار دستگاه است ریخته می شود.

اپراتور باید دقت کند که ماتریس دستگاه از تنظیم خارج نشود، زیرا موجب شکستن قطعه می شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد