فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی
دسته بندی جغرافیا
بازدید ها 29
فرمت فایل docx
حجم فایل 790 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

2-1- مقدمه 21

2-2- پیشینه ی تاریخی پارکینگ 21

2-3- جای پارک 22

2-4- فضا – ساعت 22

2-5- جابجایی(واگردان) 22

2-6-عرضه پارکینگ 22

2-7 -تقاضای پارکینگ 23

2-8-تعیین میزان تقاضای پارکینگ 23

2-9-روابط مربوط به عرضه، کاربری و تقاضای پارکینگ 23

2-10- استخراج میزان عرضه و تقاضای پارکینگ 24

2-11- گروهها و منافع متأثر از پارکینگ 25

2-12- سطح توقف خودرو 25

2-13- حریم و استانداردهای فضای پارک 25

2-14- ترافیک 26

2-15- عوامل تشکیل دهنده ترافیک 26

2-16- مدیریت ترافیک 27

2-17- تسهیلات ترافیک 27

2-18- پارکینگ 28

2-19- پارکینگ عمومی 28

2-20- دسترسی به پارکینگ 28

2-21- برآورد پارکینگ لازم 30

2-22- مشکلات احداث پارکینگ 30

2-23- اشباع پارکینگ 31

2-24- محل پارکینگ .32

2-25-تولید سفر 33

2-26- مطالعات مبدأ و مقصد 34

2-27- برنامه ریزی برای معلولین 34

2-28- تقسیم بندی پارک حاشیه ای بر اساس مدت توقف 37

2-29- استانداردهای خودرو 37

2-30-محدوده مورد مطالعه پارکینگ 38

2-31-متوسط مدت زمان پارک : 40

2-32- محل های دارای اولویت برای انجام مطالعات پارک حاشیه ای 41

2-33-اهمیت احداث پارکینگهای طبقاتی 42

2-34- مقایسه هزینه های ایجاد یک واحد پارکینگ 43

2-35- شاخص های پارکینگ سلامت محور 43

2-36- شاخص های مکان یابی کاربریهای شهری 45

2-37- تأسیسات پارکینگ 48

2-38- سایر فضاهای پارکینگ 52

2-39-انواع پارکینگ 52

2-40-تکنولوژی های جدید پارکینگ و روش های نوین مدیریت فضاهای پارک 55

2-41- مشکلات احداث پارکینگ 63

2-42- سازۀ پارکینگ 63

2-43-مدیریت پارکینگ 64

2-44-ابعاد وسایل نقلیه، استانداردها و سرانه های طراحی پارکینگ 66

2-45-فضای مورد نیاز پارکینگ برای کاربری های مختلف و نقش رعایت سرانه ها 68

2-46-گشتن به دنبال جای پارک، معضل امروز شهرها 70

2-47- مکانیابی 71

2-48-مکان یابی پارکینگ 71

2-49- اهمیت مکانیابی صحیح در استقرار پارکینگهای عمومی 72

2-50- معیارهای موثر در مکانیابی پارکینگ 73

2-51- سیستم اطلاعات جغرافیایی 74

2-52- استفاده از GIS در شهرسازی و برنامه ریزی شهری 75

2-53- استفاده از سیستم های اطلاعات جغرافیایی در حوزه حمل و نقل 75

2-54-روش های مکان یابی پارکینگ 76

2-55-نتیجه گیری 80

2-1- مقدمه:

با توجه به اینکه در این پژوهش به بررسی وضعیت پارکینگ های عمومی در شهر لاهیجان و ارتباط آن با سایر کاربریها و عناصر شهری پرداخته خواهد شد و پیش زمینه اصلی برای ورود به مبحث اصلی، آشنایی با مفاهیم پایه می باشد، در این قسمت به تفضیل به بیان ادبیات پژوهش پرداخته خواهد شد.

2-2- پیشینه ی تاریخی پارکینگ:

اغلب پارکینگهای انبوه و گاراژها قبل از سال 1920 موجود بودند.در آن زمان حمل و نقل عمومی ، سرویس دهی مناسبی به مراکز خرید و محلهای کار داشت.اغلب سفرها با وسایل نقلیه ای مانند درشکه انجام می شد و پارک کنار خیابان بسیار محدود بود.تحول در گاراژها در سالهای دهه 1920 شروع شد. در آن دهه گاراژها در مراکز اصلی شهر مکان داده شدند . شاغلین و کسبه ای که دارای اتومبیل شخصی بودند در این گاراژها اتومبیل خود را پارک می کردند؛دلیل آن به خاطر آسیب نرساندن به اتومبیلها توسط افراد مزاحم بود و همچنین در داخل این گاراژها خدماتی از قبیل تعمیرات و رنگ کردن اتومبیل صورت می گرفت.البته در بعضی اوقات هزینه های احداث گاراژها بر عهده استفاده کنندگان بود.

تحول بعدی در فاصله سالهای 1940 و 1960 بود.در این سالها گاراژها برای سرویس دهی به فروشگاه های مرکزی شهرها ساخته شدند.

در دهه 1950 گاراژها از لحاظ طراحی و نحوه اداره شبیه به دهه 1920 بودند؛یعنی توجه بیشتر بر ورود و خروج اتومبیلها بود تا تاثیر زیادی بر ترافیک خیابانهای اطراف نداشته باشند.

در طی سالهای فوق به دلیل افزایش جمعیت و بزرگتر شدن اتومبیلها کارایی گاراژها 30 الی 50 درصد پایین آمد.به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا دیوارهی حایل بین اتومبیلها در پارکینگها حذف نمایند.

از اواسط دهه 1960 تا به امروز پارکینگها انواع مختلفی پیدا کرده اند.امروزه برای هر مکانی مانند هتلها،بیمارستانها و ... نوع بخصوصی پارکینگ طراحی می شود و ابعاد و ظرفیت آنه بستگی به مکان و محلی دارد که پارکینگ برای ارایه تسهیلات به آن ساخته شده است(طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران،1384 ).

2-3- جای پارک

به فضای پارک یک اتومبیل بدون در نظر گرفتن راهرو و سایر فضاهای متصل به آن، جای پارک می گویند. (طالبی، 1376، ص5).

2-4- فضا ساعت

عبارت است از تعداد دفعاتی که از یک فضای پارکینگ برای مدت یک ساعت استفاده می شود. (مختاری، 1387، ص 15).

2-5- جابجایی(واگردان)

عبارت است از میانگین تعداد دفعاتی که یک فضای پارکینگ توسط وسایل نقلیه مختلف در یک دوره زمانی مفروض مورد استفاده قرار می گیرد. میزان جابه جایی در مکان های پارک نشان دهنده میزان کارایی استفاده از این مکان ها می باشد. (مختاری، 1387، ص 15).

2-6-عرضه پارکینگ

تعداد فضایی که در پارکینگهای حاشیه ای (مجاز) و خارج خیابان و معابر فرعی وجود دارند و برای رانندگان سواریهای شخصی قابل استفاده می باشند. (شفقی، 1387، 20).


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد