دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 27 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 225 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 70 |
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
فهرست
2-1- مقدمه 14
2-2- بخش اول: شایستگی رهبری 14
2-2-1- تعاریف شایستگی رهبری 15
2-2-2- ابعاد شایستگی رهبری 18
2-2-2-1- قدرت نفوذ رهبر 19
2-2-2-1-1- نفوذ و قدرت 19
2-2-2-1-2- تاکتیکهای نفوذ 20
2-2-2-2- تغییر و تحولپذیری 21
2-2-2-3- به کارگیری ارزشهای اخلاقی 22
2-2-2-3-1- عناصر ارزش اخلاقی 23
2-2-2-3-2- معیار ارزش اخلاقی 24
2-2-2-4- اهمیت دادن به منابع انسانی 24
2-2-2-5- چشماندازسازی توسط مدیران 25
2-2-2-5-1- فرایند ایجاد چشم انداز 27
2-3- بخش دوم: تجهیز منابع و وصول مطالبات 27
2-3-1 - تجهیز منابع 27
2-3-2- عوامل برون سازمانی 29
2-3-3- عوامل مؤثر درون سازمانی 30
2-3-4- عوامل خدماتی 31
2-3-4- 1- تنوع خدمات بانکی 31
2-3-4-2- کیفیت خدمات بانکی 33
2-3-4-2-1- ویژگی های خاص خدمات بانکی 34
2-3-4-3- خدمات بانکداری الکترونیک 34
2-3-4-4- مهارتهای تخصصی کارکنان 36
2-3-5- تواناییهای فنی مورد نیاز در مشاغل بانکی 37
2-3-5-1- تواناییهای ارتباطی 37
2-3-6- عوامل مالی 38
2-3-6-1- تسهیلات پرداختی 38
2-3-6-2- نرخ سود پرداختی به سپردهها 39
2-3-6-3- جوائز پرداختی به سپردهگذاران قرضالحسنه 40
2-3-7- عوامل ارتباطی و انسانی 41
2-3-7-1- تبلیغات و بازاریابی 41
2-3-7-1-1- بازاریابی در نظام بانکی 42
2-3-7-1-2- آمیزه بازاریابی بانکی 43
2-3-7-2- رفتار و نحوهی برخورد کارکنان بانک با مشتریان 46
2-3-7-3- رعایت عدالت و عدم تبعیض در ارائهی خدمات 46
2-3-7-4- اطلاع رسانی مناسب و ارائهی آموزش به مشتریان 47
2-3-7-5- ویژگیهای فردی مناسب کارکنان 47
2-3-7-6- رضایت مشتریان 48
2-3-7-6-1- رضایت مشتریان در بانکها 48
2-3-7-6-2- وفاداری مشتریان در بانکها 49
2-3-8- عوامل و شرایط فیزیکی 49
2-3-8-1- محل استقرار شعب بانک 49
2-3-8-2- تعداد شعب بانک 50
2-3-8-3- طراحی و زیبایی فضای داخلی و خارجی شعب 51
2-3-8-4- امکانات فیزیکی شعب بانک 52
2-3-9- سپردهگذاری 53
2-3-9-1- انـواع سپـردهگذاری 53
2-3-9-2- سپرده قرضالحسنه جاری 54
2-3-9-3- سپرده قرضالحسنه پسانداز 54
2-3-9-4- سپرده سرمایهگذاری کوتاهمدت 55
2-3-9-5- سپردهی سرمایهگذاری بلندمدت 55
2-4- وصول مطالبات 56
2-4-1- انواع مطالبات 56
2-4-2- مطالبات معوق و چرایی ایجاد آنها 57
2-5- بخش سوم: شیوههای تجهیز منابع و تنوع خدمات در بانک کشاورزی 61
2-5-1- خدمات بانکداری الکترونیک ( مهرگستر) 61
2-5-2- حسابهای بانکی در سیستم مهر گستر 62
2-5-3- خدمات کارت مهرگستر بانک کشاورزی 64
2-5-4- تسهیلات بانک کشاورزی 64
2-5-5- صدور ضمانت نامهی بانکی 65
2-6- بخش چهارم: پیشینه پژوهش 66
2-1- مقدمه
فصل دوم این پژوهش به مبانی نظری و معرفی برخی از پژوهشهایی اختصاص دارد که قبل از انجام این پژوهش، به بررسی رابطه بین شایستگی های رهبری روسای شعب و عملکرد تجهیز منابع و وصول مطالبات بانک صورت گرفته است. این فصل به طور کلی از چهار بخش تشکیل شده است:
بخش اول تحت عنوان شایستگیهای رهبری میباشد که شامل: قدرت نفوذ ، تغییر و تحول پذیری، به کارگیری ارزشهای اخلاقی، اهمیت دادن به منابع انسانی و چشماندازسازی توسط مدیران پرداخته میشوند. بخش دوم مربوط به تجهیز منابع و وصول مطالبات بانک کشاورزی میباشد. در بخش سوم توضیحاتی در خصوص شیوههای تجهیز منابع و تنوع خدمات در بانک کشاورزی ارائه میشود و در نهایت در بخش چهارم به معرفی برخی از پژوهشهای صورت گرفته در زمینه موضوع این پژوهش پرداخته خواهد شد.
2-2- بخش اول: شایستگی رهبری
همان گونه که مطالعات متعدد در عرصههای مختلف سازمان و مدیریت نشان میدهد، پس از طراحی و معماری راهبردی منابع انسانی در سازمانها، تحصیل اطمینان از وجود مهارتهای لازم برای اجرای دقیق این چشم انداز راهبردی از اهم امور است و این امر، مستلزم احصای شایستگیهای مورد نیاز سازمان، کارکنان و مدیران است. اهمیت این موضوع، زمانی مضاعف خواهد بود که به دنبال شناسایی شایستگیهای متولیان منابع انسانی سازمانی و به ویژه مدیران باشیم؛ چرا که کسانی که میباید متولی استقرار نظام مدیریت مبتنی بر شایستگی باشند، اولاً خود باید دارای شایستگیهای لازم باشند و ثانیاً وجود شایستگیها در دیگر حوزهها، کارکنان و مدیران را رصد کنند. همچنین، با توجه به اینکه در همه حرفهها، استانداردهایی تعریف میشود که شرایط ورود به آن حرفه را تعیین و تبحر مورد نیاز را گواهی میکند، در دهه اخیر، جنبش خودکنترلی منابع انسانی رشد چشمگیری یافته و باعث تخصص گرایی در مجموعههایی از دانش ها و رفتارهای مورد انتظار و پیامدهای ویژه برای کسانی که در حوزه منابع انسانی فعالیت میکنند، شده است؛ که میتوان به این دانش و رفتارهای مورد انتظار، به مثابه شایستگیهایی نگریست که مدیران منابع انسانی برای اجرای بهینه امور به آنها نیازی ضروری دارند.
2-2-1- تعاریف شایستگی رهبری
برای اصطلاح شایستگی تعاریف مختلفی ارایه شده است. در یک تعریف، شایستگی یک ویژگی فرد قلمداد شده است که منجر به بروز عملکرد شغلی موفق و کسب نتایج سازمانی میشود. اسپنسر شایستگی را "خصیصه بنیادی یک شخص دانسته که با عملکرد عالی و یا موثر مرجع رابطه علی دارد . وی اعتقاد دارد که شایستگی در پنج قالب قرار می گیرد : انگیزه ها، ویژگیها، خود مفهومی، دانش و مهارت (اسپنسر، 1993)