دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 25 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 217 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
فهرست
2-1- مقدمه..................................... 15
2-2- مبانی نظری................................ 15
2-2-1- عدم اطمینان محیطی ..................... 15
2-2-2- مشتری مداری............................. 21
2-2-2-1- رویکرد مشتری مداری در سطح سازمانی..... 22
2-2-2-2- رویکرد مشتری مداری در سطح فردی........ 28
2-2-3- کارآفرینی............................... 31
2-2-3-1- سیر تکاملی کارآفرینی.................. 31
2-2-3-2- جریانهای اصلی مطالعه کارآفرینی سازمانی 33
2-2-3-3- گرایش کارآفرینانه..................... 35
2-2-3-3-1- خطرپذیری ............................ 38
2-2-3-3-2- نوآوری .............................. 41
2-2-3-3-3- پیشگامی.............................. 43
2-2-3-3-4- رقابت تهاجمی......................... 45
2-2-3-3-5- استقلال کاری.......................... 47
2-9- پیشینه تحقیق.............................. 49
2-3- جمع بندی و ارائه چارچوب مفهومی تحقیق...... 57
2-1- مقدمه
این فصل از پایان نامه به مرور مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختصاص دارد. در این فصل ابتدا به نظریهها و مدلهای ارائه شده درباره عدم اطمینان محیطی، مشتری مداری و کارآفرینی پرداخته شده و در ادامه تحقیقات انجام شده در خصوص متغیرهای تحقیق مرور میشود. در انتها، یک جمعبندی از ادبیات تحقیق به عمل آمده و چارچوب مفهومی تحقیق ارائه میشود.
2-2- مبانی نظری
2-2-1- عدم اطمینان محیطی
چنانچه سازمانها خواهان بقا و افزایش اثربخشی خود باشند، باید خود را با محیط تطبیق دهد. محیط از این جهت اهمیت دارد که همه محیطها یکی نیستند. محیطها بر اساس آنچه آنرا عدم اطمینان محیطی مینامند، نسبت به هم متفاوتند. براساس نظر پنروس (1995)، محیط خارجی برای هر شرکت منحصر به فرد است، در حالی که این محیط سیال بوده و قابلیت آن را دارد تا به وسیله رهبران شرکتها برای رسیدن به اهداف دستکاری شود و ممکن است به واسطه عدم اطمینان باعث محدود شدن فرصتهای سازمان شود. خاندوالا (1977) توضیح داد که در هنگام طرح ریزی یک سازمان، محیط بیرونی به عنوان منبعی که به طور همزمان فشارها و پویاییهایی را برای سازمان به همراه دارد عمل میکند. سه نوع ارتباط متقابل بین سازمان و محیط آن وجود دارد که عبارتند از:
1. شرکتهایی که در ارتباط خود با محیط کنترل اندک یا هیچ کنترلی روی ورودیهای محیط ندارند.
2. شرکتهایی که در ارتباط خود تعادل دارند.
3. سازمانهایی که بر محیط تسلط دارند (مانند دولت) و تا حد زیادی بر ورودیها و خروجیهای محیط اثر میگذارند.
در نتیجه، براساس نظر خاندوالا (1977)، شرکت و رابطه شرکت با محیطی که در آن قرار دارد، اثر مهمی بر توانایی شرکت در اجرا استراتژی تجاری خود و رقابت در بازار دارند. علاوه براین، وی ادعا کرد که پنج جنبه اصلی از محیط وجود دارد که سازمان را تحت تأثیر قرار میدهد. این ابعاد شامل 1) آشفتگی یا غیرقایل پیشبینی بودن محیط، 2) خصومت یا استرسزا بودن و پرخطر بودن محیط، 3) گوناگونی یا عدم یکنواختی محیط، 4) پیچیدگی فنی یا اطلاعات پیچیده مورد نیاز برای تصمیمگیری، 5) محدودکننده یا اجبارکننده. براساس کار صورت گرفته توسط خاندوالا؛ میلر و فریزن (1978) عنوان کردند که محیط شرکت به طور کامل روی پاسخ استراتژیک شرکتها کنترل ندارد و شرکتها میتوانند از طریق تحلیل فعالیتها، نوآوری در محصولات یا بازارها، بکارگیری استراتژیهای مناسب و یا به عبارت دیگر گرایش کارآفرینانه با فشارهای محیطی سازگار شوند.