فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 27
فرمت فایل docx
حجم فایل 568 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71
مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)


فهرستــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

2-1- مقدمه 19

2-2- تاریخچه 21

2-3- معرفی مدل‌های سرآمدی 25

2-3-1- مدل جایزه دمینگ 25

2-3-1- 1- انواع جایزه دمینگ... 26

2-3-1-2- معیارهای مدل دمینگ... 26

2-3-2- مدل جایزه مالکوم بالدریچ 27

2-3-3- مدل جایزه کیفیت اروپا (EFQM) 29

2-3-3-1- ویرایش 2010 EFQM...

2-3-3-2- روزشمار مدل EFQM در یک نگاه 31

2-3-3-3-تغییرات اصلی در عناوین توانمندسازها ونتایج ویرایش های 2003 و2010. 32

2-3-3-4- معرفی محورهای مدل جایزه ملی کیفیت اروپا(EFQM). 35

2-4- ارکان مدل‌های تعالی سازمانی (EFQM) 37

2-4-1- توانمند سازها 37

2-4-2- نتایج 51

2-5- دلایل استفاده سازمان‌ها از مدل EFQM 60

2-6- درچه سازمان‌هایی EFQM بکار گرفته شده است؟ 60

2-7- مدل تعالی سازمانی در ایران 62

2-8- معرفی اصول 8 گانه بنیادین تعالی (مدل 2003) 64

2-9- معرفی اصول 8 گانه بنیادین تعالی (ویرایش 2010) 70

2-10- مطالعات انجام شده: 72

2-10-1- تحقیقات داخلی : 72

2-10-1-1جلودار ممقانی (1385). 73

2-10-1-2-قمصری، بهبود روش‌های کار وبهره وری سازمانی براساس اصول الگو. 73

2-10-1-3- شرکت قطعه ساز وابسته به صنعت خودرو اظهار نامه EFQM سال 1385. 74

2-10-2- مطالعات خارجی 74

2-10-2-1- مطالعه موردی شرکت موتورولا. 76

2-10-2-2- دون لیزبرن ایرلند 76

2-10-2-3- شرکت ان اس کی (انگلستان). 76

2-10-2-4- بالتر وبندل (2005)،. 77

2-10-2-4-شرکت نوکیا (NOKIA). 77

2-11- ارزیابی عملکرد شرکت‌ها 79

2-1- مقدمه

مدل‌های تعالی سازمانی ابزاری جامع و مناسب برای سنجش عملکرد سازمان بشمار می‌آیند که کنترل و بهبود را تسهیل می‌کنند، سازمان‌ها به دنبال رشد و پیشرفت می‌باشند و برای ارزیابی میزان موفقیت سازمان در دست‌یابی به اهداف باید سازمان را بر اساس چشم انداز, استراتژی, برنامه‌های استراتژیک و اهداف بلند مدت مورد ارزیابی قرار داد. دیگر نمی توان سازمان را بر اساس نتیجه‌ی نهایی آن مورد سنجش قرار داد. از آنجا که یک محصول نهایی به تنهایی بیان گر نحوه‌ی عملکرد سازمان نیست، برای ارزیابی کیفی سازمان باید نتایج و فرایند‌ها را در کنار هم مورد توجه قرار داد (فوینتس و همکاران،2004)

مدل تعالی سازمانی چارچوبی روشمند برای ارزیابی عملکرد سازمان‌ها در دو حوزه ی فرایند‌ها و نتایج حاصل از این فرایند‌هاست (اسپاین،و سیک 1999).

در نتیجه مدل تعالی سازمانی مدلی مناسب برای ارزیابی عملکرد کیفی سازمان است.دستاورد‌های حاصل از ارزیابی در این مدل شامل نقاط قوت سازمان و زمینه‌های قابل بهبود آن که برای دست‌یابی بهبود فهرستی از برنامه‌های اولویت بندی شده را نیز پیشنهاد می‌کند.( اسپاین،سیک 1999).

این ابزارها با توجه به دسته بندی سیمونز از اهرم‌های کنترل در دسته سیستهای کنترل تشخیصی جای می‌گیرد (سیمونز، 1988) بررسیها هم نشان می دهد استفاده از مدل‌های تعالی سازمانی در بهبود عملکرد سازمان‌ها موثر بوده است (کریستین سن، جول 1999) با توجه به قوت اینگونه مدل‌ها بسیاری از کشورها از مدل تعالی سازمانی به عنوان مبنایی برای تدوین جایزه‌های کیفیت و بهره وری در سطح ملی استفاده کرده اند که مقیاسی را برای مقایسه شرکت‌ها در سطح ملی دست می دهد (مشبکی، اصغر 1385) در سال‌های اخیر در کشور ما نیز این ابزارها اقبال ویژه ای یافته اند و سازمان‌های ایرانی هم ( مانند شرکت‌های خودرویی وفولادی ) مدل تعالی بنیاد کیفیت اروپا (مدلEFQM)را که متداولترین مدل‌های تعالی در سطح جهان است(هیکز، 1997) به عنوان مبنای سنجش و مقایسه عملکرد و کارایی خود مورد استفاده قرار داده اند

با گذشت زمان و اهمییت یافتن مفاهیم مدیریت کیفیت فراگیر و سرمایه‌های انسانی، ابعاد دیگری هم در نظام‌های سنجش عملکرد مورد توجه قرارگرفت. ازاینرو تلاش‌هایی درراستای جستجوی کیفیت درهمه سطوح سازمان وهمه بخش‌های زنجیره ارزش انجام گرفت که ‍‍‍پیدایش استانداردهای سری ایزو9000 دستاورد چنین دیدگاهی بود. هرچند با پیچیده تر شدن فضای کسب و کار، سازمان‌های نیازمند سازو کارهای جامع تری بودند (تیلر، 1995) و (مونستد، نونز، 2000)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد