فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 21
فرمت فایل docx
حجم فایل 1373 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
مبانی نظری و پیشینه تحقیق استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فهرست مطالب

بخش اول: مبانی نظری شهرداری الکترونیک

12

2-1- مقدمه

12

2-2- تبیین و بسط مفهوم شهرداری الکترونیک

13

2-3- کارکردهای فناوری اطّلاعات در شهرداری الکترونیکی

15

2-4- ویژگی های یک شهرداری الکترونیکی کارآمد

17

2-5- زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهرداری الکترونیک

19

2-6- مزایای کلی شهرداری الکترونیکی

19

عنوان

صفحه

بخش دوم: طراحی، ساخت و فرآیند استقرار شهرداری الکترونیک

21

2-7- طراحی و ساخت شهرداری الکترونیکی

21

2-8- متدلوژی پیاده سازی و تکامل شهرداری الکترونیکی

22

2-9- فرآیند راهبردی در استقرار پروژه شهرداری الکترونیکی

23

2-10- مقوله امنیت در شهرداری الکترونیک

24

بخش سوم: رویکرد الگوبرداری

25

2-11- مقدمه

25

2-12- معرفی چند شهر الکترونیکی نمونه در سطح دنیا

26

2-12-1- شهر الکترونیکی بریزبان

27

2-12-2- شهر الکترونیکی بوستون

28

2-12-3- شهر الکترونیکی ایندیاناپلیس

30

2-12-4- شهر الکترونیکی لندن

30

2-12-5- شهر الکترونیکی تورنتو

33

2-13- بحث و بررسی برنامه های راهبردی شهرهای مختلف جهان برای تحقق شهرداری دیجیتالی

34

2-13-1- شهرداری دیجیتالی شهر تورنتو

34

2-13-2- شهرداری دیجیتالی شهر لندن

36

2-13-3- شهرداری دیجیتالی شهر هنگ کنگ

38

2-13-4- شهرداری دیجیتالی شهر سئول

39

2-13-5- شهرداری دیجیتالی شهر کوالالامپور

40

2-13-6- شهرداری دیجیتالی شهر سنگاپور

42

2-13-7- شهرداری دیجیتالی شهر نیویورک

43

2-14- مقایسه وتحلیل شهرداری های دیجیتالی برتر

44

عنوان

صفحه

2-15- نمونه هایی از شهرداری های ایران که در راه الکترونیکی شدن گام برداشته اند

48

2-15-1- شهرداری‌ الکترونیکی اصفهان

48

2-15-2- شهرداری ‌الکترونیکی مشهد

52

2-15-3- شهرداری ‌الکترونیکی تبریز

53

2-15-4- شهرداری ‌الکترونیکی کازرون

57

2-15-5- شهرداری الکترونیکی مرند

58

بخش چهارم: ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی

61

2-16- مقدمه

61

2-17- مفهوم بسترهای توسعه الکترونیکی

62

2-18- اهداف مرتبط با بسترهای توسعه الکترونیکی

63

2-19- اهمیت ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی

64

2-20- محورهای اصلی بسترهای توسعه الکترونیکی

65

2-21- مولفه‌های بسترهای توسعه الکترونیکی

66

2-22- فرآیند مرتبط با بسترهای توسعه الکترونیکی

67

2-23- ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی

68

بخش پنجم: پیشینه تحقیق

71

2-24- جمع بندی فصل

75

بخش اول: مبانی نظری شهرداری الکترونیک

2-1- مقدمه

امروزه با ورود به هزاره سوم و شروع عصر مجازی و با قدم نهادن به حیطه نانو تکنولوژی و ظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات، جوامع دچار تغییرات بنیادین و اساسی شده‌اند. ایجاد شهر الکترونیک و قدم گذاشتن در مرحله فناوری اطلاعات نیز یک فرصت انکار ناپذیر است. شهر الکترونیک، دسترسی الکترونیکی شهروندان به شهرداری، ادارات دولتی، بنگاه‌های اقتصادی و کلیه خدمات شهری به صورت شبانه روزی را فراهم می‌کند. این شهر عاملی در جهت ایجاد سازمان‌های شیشه‌ای است به طوری که تمام کارکردها و هدف‌های سازمان به طور شفاف قابل ملاحظه باشد، این شهر از بستر پیشرفته اطلاعات مخابراتی برخوردار است به صورتی که می‌توان از طریق کامپیوتر با خانه‌ها، مدارس، ادارات، دوستان و غیره ارتباط برقرار کرد.

از طرف دیگر در حالتی خاص تر مفهوم شهرداری الکترونیک به میزان زیادی با مفهوم شهرالکترونیک عجین است. شهرداری سازمانی است که وظیفه ساماندهی و رسیدگی به امور شهر را به عهده دارد. این امور شامل کلیه امور مربوط به ساخت و ساز٬ حمل و نقل و ترافیک٬ نظافت٬ فضای سبز و... می شود. در واقع شهرداری مجموعه ای از ساز و کارهای مرتبط و درگیر با شهر و شهرنشینی است که هدف از این ساز و کارها تامین و رفع نیازهای مادی و معنوی شهروندان است. شهرداری ها یکی از مهمترین ارکان نهادهای دولتی هستند که به نوعی بیشترین ارتباط مردم در زمینه‌های امورات دولتی با این سازمان است، از این لحاظ پل ارتباطی خوب بین شهروندان و ارگان دولتی است و امکان مشارکت مردم را در فرآیندهای مدیریت شهری فراهم می‌سازد. شهرداری الکترونیک امکان دسترسی شهروندان به پایگاههای داده خدمات شهرداری، به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته را فراهم می‌آورد. شهرداری الکترونیک با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات، با تغییر در معماری ساختار خود و با ساده سازی رویه‌ها و قوانین و مهندسی مجدد فعالیت‌ها و شفافیت رویه‌ها و ارتباط موثر با شهروندان، خدمات خود را در حوزه وظایف شهرداری به صورت قابل دسترس و امن به شهروندان ارایه می‌کند. از این طریق نه تنها مدیریت دولتی به شکل مناسبت‌تری اعمال می‌شود بلکه فاصله بین دولت و شهروند کم شده رضایت‌مندی شهروندان از خدمات دولتی متمرکز افزایش یافته و مفهومی چون شهر الکترونیکی در جامعه نقش می‌گیرد. از آنجایی که شهرداری‌ها قسمت عمده‌ای از فعالیت سازمان‌ها را در شهر‌ها عهده‌دار و در هر نوع برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مدیریت شهری، سهم عمده‌ای را دارا هستند، می‌توانند کانون راه رسیدن به شهر الکترونیکی باشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد