دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 13 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 108 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
فهرست مطالب
|
|
|
مقدمه |
14 |
|
تقسیم سود |
17 |
|
اهمیت تقسیم سود |
17 |
|
اهداف سیاست تقسیم سود |
18 |
|
اشکال مختلف پرداخت سود سهام |
19 |
|
سود سهام نقدی |
19 |
|
سود غیر نقدی سهام |
19 |
|
سود سهمی یا سهام جایزه |
20 |
|
سود تصفیه |
20 |
|
سیاست تقسیم سود |
20 |
|
تقسیم سود ثابت و معین بین سهامداران |
21 |
|
سیاست پرداخت منظم همراه با مبلغ اضافی |
21 |
|
تقسیم درصد ثابتی از سود (سیاست تقسیم سود متغیر) |
22 |
|
توجیه ثبات سود سهام |
22 |
|
عوامل مؤثر بر سیاست تقسیم سود |
23 |
|
وضعیت نقدینگی شرکت |
23 |
|
ثبات در سودآوری شرکت |
23 |
|
محدودیت قانونی |
24 |
|
تأثیر آثار مالیاتی تقسیم سود |
24 |
|
محدودیتهای قراردادی |
25 |
|
تئوریهای مرتبط با سیاست تقسیم سود |
25 |
|
تفاوت سود تقسیمی در بین کشورها |
29 |
|
تفاوت در مراحل رشد |
30 |
|
تفاوت در نرخ مالیاتی |
30 |
|
تفاوت در کنترل شرکت |
30 |
|
سود تقسیمی جهت کاهش تضاد منافع |
30 |
|
بازارهای مالی |
31 |
|
تعاریف رکود و رونق بازار |
31 |
|
پریشانی مالی |
31 |
|
قابلیت نقدشوندگی ضعیف(پریشانی) |
33 |
|
نکول |
33 |
|
مراحل پریشانی مالی |
33 |
|
ارتباط سیاست تقسیم سود و بازده در دوره رکود و رونق بازار |
35 |
|
پیشینه پژوهش |
36 |
|
تحقیقات انجام شده در سایر کشورها |
36 |
|
تحقیقات انجام شده در ایران |
41 |
|
1-2) مقدمه
هدف این پژوهش بررسی اهمیت تقسیم سود سهام در بازارهای رو به رکود است. از زمان پیدایش و خلق انسان روابط اقتصادی و مالی و در کل مبادلات نیز شکل گرفت. این روابط در ابتدا و در جوامع ابتدایی به صورت بسیار ساده وجود داشت. با گذشت زمان کم کم جوامع کوچک به وجود آمدند. هر چه این جوامع بزرگتر و پیشرفتهتر میشد، روابط اقتصادی بین آنها نیز پیچیدهتر میشد. این روابط در ابتدا به صورت داد و ستدهای پایاپای بود، شرکتها به سرعت رشد کردند و به واحدهای اقتصادی بزرگی تبدیل شدند، این امر موجب ایجاد بازارهای مالی و پولی شد و هزاران نفر از سرتاسر دنیا اقدام به سرمایهگذاری در این شرکتها کردند. در اواخر قرن هجدهم دامنه فعالیت شرکتها از مرزهای جغرافیائی نیز فراتر رفت و در قرن بیستم شرکتهای چندملیتی متولد شدند. با ظهور شرکتهای بزرگ، بدلیل عدم وجود تخصص لازم، زمان لازم و نه حتی نیاز مالکان به اداره شرکت خود، اشخاصی به نام مدیران پا به عرصه اقتصاد گذاشتند که این منجر به جدایی مالکیت از مدیریت، و ایجاد تضاد منافع عظیم، بین مالکان و مدیران گردید (کاتائو و تایمرمن، 2003، به نقل از دنیس 2008). با توجه به قرار گرفتن منابع عظیم شرکتهای سهامی و حتی غیرسهامی دراختیار مدیران، نیاز به وجود معیارهایی برای سنجش مدیران شرکتها و ارزیابی عملکرد آنها از موضوعات مورد توجه اقشار مختلف مانند اعتباردهندگان، مالکان، دولت و حتی مدیران است. از نظر سهامداران(مالکان) میزان افزایش ثروت چه از طریق افزایش قیمت و ارزش شرکت و چه از طریق دریافت سودنقدی، حائز اهمیت است. این ارزیابیها ازنظر مدیران به لحاظ ارزیابی عملکرد خودشان و سایر بخشها و نیز میزان پاداش صحیحی که به آنها پرداخت میشود اهمیت دارد(هوی و همکاران،1992).