فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهکارهای افزایش میزان مطالعه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهکارهای افزایش میزان مطالعه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 20
فرمت فایل docx
حجم فایل 128 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهکارهای افزایش میزان مطالعه

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فهرست مطالب

فصل دوم: ادبیات تحقیق...................................................................................................................... 7

مطالعه..................................................................................................................................................... 8

اهداف مطالعه......................................................................................................................................... 9

سطوح مطالعه........................................................................................................................................ 10

مراحل خواندن...................................................................................................................................... 11

روش های مطالعه.................................................................................................................................. 12

کسب عادات مطالعه موثر در پنج گام................................................................................................. 14

سرعت مطالعه....................................................................................................................................... 16

فعال بودن............................................................................................................................................. 19

روش یادگیری مشارکتی یا روش باهم مطالعه کردن.......................................................................... 20

چرا و چگونه مطالعه می کنیم.............................................................................................................. 20

تأثیر گسترده مطالعه بر ابعاد گوناگون زندگی افراد........................................................................... 21

لذت مطالعه.......................................................................................................................................... 23

علاقه و مطالعه..................................................................................................................................... 23

علل و عدم رغبت به مطالعه................................................................................................................ 24

روش های ایجاد علاقه به مطالعه......................................................................................................... 26

انگیزه مطالعه....................................................................................................................................... 27

آسیب شناسی مطالعه......................................................................................................................... 29

انگیزه.................................................................................................................................................... 30

معنی لغوی انگیزه................................................................................................................................ 31

تعریف اصطلاح انگیزه.......................................................................................................................... 31

سه مؤلفه از انگیزه از دیدگاه آرنولد و همکاران................................................................................ 32

تئوری غرایز......................................................................................................................................... 32

تئوری انرژی های حیاتی..................................................................................................................... 32

تئوری احتیاج...................................................................................................................................... 32

تئوری محرک...................................................................................................................................... 33

رویکرد رفتاری.................................................................................................................................... 33

رویکرد شناختی.................................................................................................................................. 34

رویکرد انسان گرایی........................................................................................................................... 34

رویکرد اجتماعی فرهنگی............................................................................................................... 35

انواع انگیزه.......................................................................................................................................... 35

انگیزه های مشترک و اختصاصی....................................................................................................... 35

انگیزه های درونی و بیرونی................................................................................................................ 36

انگیزش و آموزش................................................................................................................................ 36

تشویق................................................................................................................................................. 37

مفهوم شناسی تشویق........................................................................................................................ 38

تشویق در لغت.................................................................................................................................... 38

اهمیت تشویق در یادگیری................................................................................................................. 39

اشکال گوناگون تشویق، از نظر اندیشمندان مسلمان....................................................................... 39

عوامل مؤثر در تشویق......................................................................................................................... 40

ویژگی های تشویق مناسب................................................................................................................. 40

مهارت در تشویق و ترغیب دانش آموزان........................................................................................... 41

1-تشویق فردی.................................................................................................................................... 41

2-تشویق گروهی................................................................................................................................ 42

پیشینه پژوهش های انجام شده........................................................................................................ 43

پیشینه پژوهش های انجام شده در ایران.......................................................................................... 43

پیشینه پژوهش های انجام شده در خارج از کشور............................................................................ 51

نتیجه گیری......................................................................................................................................... 54



مبانی نظری

مطالعه

سه تعریف اصلی برای مطالعه یا خواندن وجود دارد. طبق تعریف اول، یادگیری خواندنبه معنای یادگیری تلفظ کردن کلمات است. طبق تعریف دوم، یادگیری خواندن به معنای یادگیری شناسایی کلمات و دریافت معنای آنهاست. و طبق تعریف سوم، یادگیری خواندن یعنی درک معنای یک متن به منظور کسب اطلاعات از آن. این سه تعریف منعکس کننده دیدگاههای قدیمی و پایدار درباره خواندن است.

تحقیقات جدید تر از تعریف گسترده تری حمایت می کنند .این تعریف جدید شامل تمامی تعاریف گفته شده است، با این تفاوت که مهارت های یادگیری را نیز در بافت فعالیت های خواندن و نوشتن در نظر می گیرد. طبق این تعریف آموزش مهارت ها نیز بخشی از فرایند خواندن است (کانینگهامو استانویچ،2003).

به عقیده هلدن(2004)، مطالعه راهی مهم برای تحول شخصی و زندگی اجتماعی، اقتصادی، و مدنی است.

مطالعه افراد را قادر می سازد درباره سایر افراد، تاریخ، مطالعات اجتماعی، هنر، علم، ریاضیات و سایر موضوعات محتوایی اطلاعاتی بدست آورند(لیون،1997).

طبق دیدگاه دپارتمان فرهنگ، رسانه و ورزش(2003،به نقل از هلدن،2004) افراد نمی توانند شهروندانی فعال و آگاه باشند، مگر اینکه بتوانند بخوانند. مطالعه پیش نیاز تقریبا تمامی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است. با آنکه از اصطلاحاتی چون مطالعه در اوقات فراغت یا مطالعه به قصد تفریح یا لذت بردنزیاد استفاده می شود اما تعریف این اصطلاحات دشوار است. منظورازاین مطالعه، مطالعه ای است که به خواست فرد آغاز می شود و ادامه می یابد. به این دلیل که خواننده به آن علاقه مند شده، این فعالیت معمولا شامل مطالعه نوشته هایی است که انتخاب خود فرد است و در مکان و زمان مناسب صورت می گیرد.

طبق نظر نل(1988)، مطالعه برای لذت بردن نوعی بازی ذهنی است که ما را قادر می سازد که در تحلیل خود دنیای دیگر و نقش های دیگری را تجربه کنیم.همچنین هلدن(2004) مطالعه را فعالیتی خلاقانه، هرمنوتیک و تفسیری می داند که سازنده تجارب و انتظارات فرد در بافت اجتماعی است.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد