دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 15 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 150 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 62 |
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
فهرست مطالب
2-1مقدمه............................................................................................................... |
||
2-2مروری بر مبانی نظری پژوهش....................................................................... |
||
2-2-1تعریف واهمیت مهارت های زندگی........................................................... |
||
2-2-2اهمیت مهارتهای زندگی از لحاظ سلامت روانی......................................... |
||
2-2-3 انواع مهارتهای زندگی................................................................................ |
||
2-3 ابعاد مهارتهای زندگی..................................................................................... |
||
2-3-1مهارت های ارتباط بین فردی-روابط انسانی............................................... |
||
2-3-2 مهارت های حل مسله- تصمیم گیری....................................................... |
||
2-3-3 مهارت های مربوط به سلامت جسمانی- حفظ سلامتی............................ |
||
2-3-4 مهارت های رشد هویت- هدف در زندگی.............................................. |
||
2- 4مبانی نظری برنامه آموزش مهارتهای زندگی.................................................. |
||
2-5اهداف آموزش مهارت های زندگی................................................................. |
||
|
||
2-7تعریف و اهمیت سلامت روان........................................................................ |
||
2-8 بهداشت روانی و اهمیت پیشگیری اولیه........................................................ |
||
2-9ویژگی های افراد سالم از دیدگا ههای مختلف................................................ |
||
2-10دید گاههای مختلف در مورد سلامت روانی................................................. |
||
2-10-1 دید گاه روان پزشکی............................................................................... |
||
2-10-2 دید گاه رفتار گرایی................................................................................. |
||
2-10-3 دید گاه انسان گرایی................................................................................ |
||
2-10-4 دید گاه هستی گرایی............................................................................... |
||
2-10-5 دید گاه شناختی....................................................................................... |
||
2-10-6 دید گاه بوم شناختی................................................................................. |
||
2-11مبانی نظری عزت نفس.................................................................................. |
||
2-12توجه به عزت نفس در کودکان...................................................................... |
||
2-13اهمیت عزت نفس......................................................................................... |
||
2-14علائم عزت نفس سالم و نا سالم................................................................... |
||
2-15سوابق پژوهش............................................................................................... |
||
2-15-1 تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به داخل کشور................................. |
||
2-15-2 تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به خارج کشور................................. |
||
2-16خلاصه فصل.................................................................................................. |
-1- مقدمه
مساله عزت نفس و مقوله خود ارزشمندی از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت کودکان و نوجوانان است . برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی ، قدرت تصمیم گیری و ابتکار ، خلاقیت و نوآوری ، سلامت فکر و بهداشت روانی ، رابطه مستقیمی با عزت نفس و احساس خود ارزشمندی فرد دارد . برای اینکه کودکان و نوجوانان بتوانند از حداکثر ظرفیت ذهنی و توانمندی های بالقوه خود بهره مند شوند ، باید از نگرش مثبت نسبت به خود و محیط اطراف برخوردار شوند . از طرفی دیگر سلامت روانی یکی از بخش های کلیدی و مهم سلامت عمومی می باشد . چنانچه این جنبه مهم ، نیرومند و توانمند باشد ، دیگر جنبه های جسمانی و اجتماعی را نیز تحت حمایت قرار خواهد داد . اما اگر سلامت روانی در معرض خطر قرار گیرد ، دیگر جنبه های سلامت عمومی نیز دچار ضعف خواهد شد . از این رو سازمان بهداشت جهانی ( WHO) بر اهمیت برنامه های پیشگیرانه تاکید می ورزد . یکی از برنامه های طراحی شده توسط سازمان مذکور ، برنامه آموزش مهارت های زندگی است این سازمان نقطه شروع آموزش پیشگیرانه را دوره کودکی و نوجوانی و نقش غیر قابل انکار مدارس می داند.
موسسه ی بریتانیایی تاکد و مولف کتاب « مهارت های لازم برای کودکان مدارس ابتدایی » تعریف دیگری دارد : « مهارت های شخصی و اجتماعی که کودکان و نوجوانان باید آنها را یاد بگیرند تا بتوانند در مورد خود ، انسان های دیگر و کل اجتماع به طور موثر ، شایسته و مطمئن عمل نمایند.» (سازمان بهداشت جهانی ، ترجمه نوری قاسم آبادی و محمد خانی ، 1379) .