فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مزیت نسبی و آمایش سرزمین

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مزیت نسبی و آمایش سرزمین
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 14
فرمت فایل docx
حجم فایل 151 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مزیت نسبی و آمایش سرزمین

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

2-1 مقدمه‌ 8

۲-۲ مبانی نظری پژوهش 9

۲-۲-۱ مزیت نسبی از دیدگاه ریکاردو 9

۲-۲-2 مزیت نسبی از دیدگاه ساموئلسون 10

2-2-3. سود خالص اجتماعی و هزینه منفعت اجتماعی 11

2-2-4 شاخص هزینه منابع داخلی 13

۲-۲-5 شاخص لایزنر 15

۲-۲-6 شاخص تکامل یافته بالاسا 16

۲-۲-7 شاخص مزیت نسبی آشکارشده متقارن (SRCA) 17

۲-۳ برنامه­ریزی منطقه­ای و آمایش سرزمین 18

2-۳-۱ تاریخچه برنامه­ریزی در ایران 20

2-۳-۲ ساختار برنامه­ریزی منطقه­ای در ایران 21

2-۳-۳ جایگاه آمایش در نظام برنامه­ریزی کشور 22

2-۳-۴ مروری بر تاریخچه و سیر تحولات آمایش سرزمین در ایران 24

2-۳-۴-1 مطالعه­های انجام شده در ایران تا اوایل دهه 1350 24

2-۳-۴-2 مطالعه­های ستیران 25

2-۳-۴-3 مطالعه­های انجام شده طرح پایه آمایش سرزمین اسلامی ایران 26

2-۳-۵ ضرورت انجام آمایش 27

2-۳-۶ زمینه‌های قانونی مطالعه­های آمایش 29

۲-۳-7 آمایش سرزمین و توازن منطقه­ای 30

2-۳-8 برنامه آمایش سرزمین و ارتباط آن با دیگر برنامه­ها 33

2-۳-9 تنگناهای برنامه­ریزی آمایش سرزمین 35

2-۴ آمایش سرزمین و مزیت نسبی 36

2-۵ مروری بر مطالعه­های تجربی 37

2-۵-1 مطالعه­های انجام شده در سایر کشورها 37

2-۵-2. مطالعه­های انجام شده در ایران 38

2-۶ آشنایی مقدماتی با استان لرستان 40

2-6-1 موقعیت جغرافیایی 41

2-6-2 جمعیت 41

2-6-3 بررسی وضعیت اقتصادی لرستان به تفکیک بخش‌های اقتصادی 42

2-6-3-1 کشاورزی 42

۲-6-3-2 صنعت 44

2-6-3-3 معدن 45

2-6-3-4 بازرگانی خارجی 47

2-6-3-5 گردشگری 48

2-7 جمع‌بندی ................................................................................................................................................................50

2-1 مقدمه‌

در مباحث رشد و توسعه این‌گونه مطرح می­گردد که سرمایه­گذاری در بخش‌های اقتصادی لازم و ضروری است. کمبود سرمایه­گذاری در بخش‌های اقتصادی در جهت افزایش درآمد و تقاضا، اثرهای نامطلوبی را از خود بر جا می­گذارد. مادامی‌که این سرمایه­گذاری­ در سطوح پایین قرار دارد، درآمد کافی با هدف افزایش تقاضا و سطح پس­انداز در جامعه به وجود نمی­آید. بنابراین با توجه به اصل مکمل بودن تقاضا، سرمایه­گذاری همزمان در همه بخش­ها موجب می­گردد که فعالیت­های جدید وابسته به یکدیگر به وجود آمده که هر یک می­تواند تأمین‌کننده مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای مورد نیاز سایر فعالیت‌ها باشد و هر بخش نیز تقاضای خود را از کالاهای تولیدی دیگر افزایش داده و هزینه­های تولید و داده­های خود را کاهش دهد.

با نگرش به محدودیت منابع سرمایه به ویژه برای کشورهای در حال توسعه، تأکید بر سرمایه­گذاری و پرداختن به فعالیت­های کلیدی و پیشتاز اهمیت زیادی دارد. با توجه بیشتر به فعالیت­هایی که از اولویت بیشتری برخوردار هستند، ضمن سود جستن از برخی صرفه‌ها، می‌توان نیازهای داخلی را برطرف کرده و زمینه حضور و رقابت در بازارهای جهانی را فراهم نمود. از طرفی دیگر یکی از عمده­ترین نیازهای جامعه در شرایط فعلی، تحول در ساختار اقتصادی در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است که خود مستلزم شناخت فرصت‌های سرمایه­گذاری هست.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد