دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 226 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 200 |
بررسی مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه
فهرست |
صفحه |
||
فصل اول : کلیات |
|
||
1ـ1 |
مقدمه ................................................................................................................................................................................................................................................................ |
2 |
|
1ـ2 |
بیان مسئله ...................................................................................................................................................................................................................................................... |
6 |
|
1ـ3 |
اهمیت و ضرورت پژوهش .................................................................................................................................................................................................................. |
9 |
|
1ـ4 |
اهداف پژوهش ........................................................................................................................................................................................................................................... |
10 |
|
1ـ5 |
فرضیههای پژوهش ................................................................................................................................................................................................................................... |
11 |
|
1ـ6 |
تعاریف عملیاتی متغیرها ........................................................................................................................................................................................................................ |
12 |
|
|
1ـ6 ـ1 |
نوع متغیرهای تحقیق .................................................................................................................................................................................................. |
12 |
|
1ـ6 ـ2 |
مراحل اندازهگیری متغیرها ...................................................................................................................................................................................... |
13 |
|
1ـ6 ـ 3 |
تعریف متغیرها .............................................................................................................................................................................................................. |
13 |
فصل دوم : ادبیات پژوهش |
|
||
2ـ1 |
خلاقیت چیست ؟ .................................................................................................................................................................................................................................... |
17 |
|
2ـ2 |
تعریف خلاقیت .......................................................................................................................................................................................................................................... |
20 |
|
2ـ3 |
روند شکل گیری خلاقیت .................................................................................................................................................................................................................... |
21 |
|
2ـ4 |
خصوصیات افراد خلاق ......................................................................................................................................................................................................................... |
22 |
|
2ـ5 |
راههای پرورش خلاقیت ....................................................................................................................................................................................................................... |
25 |
|
2ـ6 |
موانع خلاقیت .............................................................................................................................................................................................................................................. |
27 |
|
2ـ7 |
انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری ............................................................................................................................................................................. |
30 |
|
2ـ8 |
نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق ......................................................................................................................................................................................... |
33 |
|
2ـ9 |
محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت .............................................................................................................................................................................................. |
36 |
|
2ـ10 |
نقش تکرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق ............................................................................................................................................................................ |
37 |
|
2ـ11 |
تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق ............................................................................................................................................................................................................... |
39 |
|
2ـ12 |
نقش قصهگویی در پرورش نوشتن خلاق ................................................................................................................................................................................... |
41 |
|
2ـ13 |
تشویق عاملی کارساز در پرورش نوشتن خلاق ....................................................................................................................................................................... |
44 |
|
2ـ14 |
نقش کودکستان و مراکز پیش دبستانی در بروز خلاقیت .................................................................................................................................................... |
46 |
|
2ـ15 |
نقش بازیهای کودکانه در پرورش خلاقیت .............................................................................................................................................................................. |
47 |
|
2ـ16 |
تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق ............................................................................................................................................................................................... |
49 |
|
2ـ17 |
مروری بر تحقیقات انجام شده .......................................................................................................................................................................................................... |
51 |
|
فصل سوم : روش پژوهش |
|
||
3ـ1 |
نوع تحقیق .................................................................................................................................................................................................................................................... |
71 |
|
3ـ2 |
جامعه آماری و ویژگیهای آن .......................................................................................................................................................................................................... |
71 |
|
3ـ3 |
روش نمونهگیری و حجم نمونه ....................................................................................................................................................................................................... |
71 |
|
3ـ4 |
ابزار گردآوری دادهها .............................................................................................................................................................................................................................. |
72 |
فهرست |
صفحه |
||
3ـ5 |
پایایی و روایی پرسشنامهها .................................................................................................................................................................................................................. |
72 |
|
|
3ـ5ـ1 |
پایایی و روایی آزمون خلاقیت ............................................................................................................................................................................. |
72 |
|
3ـ5ـ2 |
پایایی و روایی آزمون انگیزه پیشرفت .............................................................................................................................................................. |
75 |
|
3ـ5ـ3 |
پایایی و روایی پرسشنامه محقق ساخته ........................................................................................................................................................... |
75 |
3 ـ 6 |
شیوه نمرهگذاری آزمونها ..................................................................................................................................................................................................................... |
76 |
|
|
3-6-1 |
نمرهگذاری آزمون خلاقیت .................................................................................................................................................................................... |
76 |
|
2-6-2 |
نمرهگذاری آزمون انگیزه پیشرفت ...................................................................................................................................................................... |
76 |
3ـ7 |
روش تجزیه و تحلیل دادهها ............................................................................................................................................................................................................... |
76 |
|
فصل چهارم : یافتههای تحقیق |
|
||
4ـ1 |
یافتههای توصیفی ...................................................................................................................................................................................................................................... |
78 |
|
4ـ2 |
یافتههای مربوط به فرضیههای تحقیق (آمار استنباطی) ........................................................................................................................................................ |
91 |
|
فصل پنجم : بحث و نتیجهگیری |
|
||
5ـ1 |
بحث و نتیجهگیری .................................................................................................................................................................................................................................. |
98 |
|
5ـ2 |
پیشنهاد نظری و علمی پژوهش ......................................................................................................................................................................................................... |
102 |
|
5ـ3 |
محدودیتهای پژوهش .......................................................................................................................................................................................................................... |
105 |
|
منابع و مأخذ |
|
||
|
منابع و مأخذ .............................................................................................................................................................................................................................................. |
107 |
|
پیوستها ........................................................................................................................................................................................................................................................................... |
|
||
|
پرسشنامه شماره (1) پرسشنامه محقق ساخته ............................................................................................................................................................................ |
116 |
|
|
پرسشنامه شماره (2) آزمون انگیزه پیشرفت (ACMT) ........................................................................................................................................................ |
119 |
|
|
پرسشنامه شماره (3) آزمون خلاقیت جمال عابدی ............................................................................................................................................................... |
125 |
فهرست |
صفحه |
|
جدول شماره 3 ـ1 |
دامنه نمره خلاقیت ................................................................................................................................................................................................... |
76 |
جدول شماره 3 ـ2 |
دامنه نمره انگیزه پیشرفت .................................................................................................................................................................................... |
76 |
جدول شماره 4 ـ 1 |
توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنیها ...................................................................................................................................................... |
78 |
جدول شماره 4 ـ2 |
توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنیهای خلاق .................................................................................................................................... |
80 |
جدول شماره 4 ـ3 |
توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی های عادی .................................................................................................................................. |
80 |
جدول شماره 4 ـ4 |
توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنی های پسر به تفکیک خلاق و عادی .............................................................. |
81 |
جدول شماره 4 ـ5 |
توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنیهای دختر به تفکیک خلاق و عادی .............................................................. |
82 |
جدول شماره 4 ـ6 |
توزیع فراوانی میزان علاقهمندی آزمودنیهای به امور فرهنگی هنری ......................................................................................... |
84 |
جدول شماره 4 ـ7 |
توزیع فراوانی به خاطر آوردن دوران کودکی .............................................................................................................................................. |
84 |
جدول شماره 4 ـ8 |
توزیع فراوانی تداعی دوران کودکانه توسط بازیهای کودکانه .......................................................................................................... |
85 |
جدول شماره 4 ـ9 |
توزیع فراوانی علاقهمندی پاسخگویان به بازیها ...................................................................................................................................... |
86 |
جدول شماره 4 ـ10 |
توزیع فراوانی انجام دادن کارهای فرهنگی ـ هنری ................................................................................................................................. |
86 |
جدول شماره 4 ـ11 |
توزیع فراوانی وضعیت تحصیلات اولیه آزمودنی ها ............................................................................................................................... |
87 |
جدول شماره 4 ـ12 |
میزان علاقهمندی دانشآموزان به مطالعه کتاب و روزنامه .................................................................................................................... |
87 |
جدول شماره 4 ـ13 |
توزیع فراوانی میزان گذران اوقات فراغت آزمودنی ها .......................................................................................................................... |
88 |
جدول شماره 4 ـ14 |
میزان علاقهمندی به شنیدن قصه و داستان .................................................................................................................................................... |
88 |
جدول شماره 4 ـ15 |
میزان خستگی نسبت به نوشتن دفتر خاطرات، یادداشت یا هر گونه تمرین نوشتاری .......................................................... |
89 |
جدول شماره 4 ـ16 |
میزان تشویق پاسخگویان به انجام مهارت نوشتن ..................................................................................................................................... |
90 |
جدول شماره 4 ـ17 |
توزیع فراوانی شرکت در دورههای آموزش ویژه ...................................................................................................................................... |
90 |
جدول شماره 4 ـ18 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت انگیزه پیشرفت در دانش آموزان خلاق و عادی .................... |
91 |
جدول شماره 4 ـ19 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت خلاقیت در دانش آموزان خلاق و عادی ................................. |
91 |
جدول شماره 4 ـ20 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت تکرار و تمرین نوشتن در دانش آموزان خلاق و عادی ... |
92 |
جدول شماره 4 ـ21 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت مطالعه کتب غیر درسی در دانش آموزان خلاق و عادی . |
93 |
جدول شماره 4 ـ22 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت میانگین قصه گویی والدین و ... برای دانش آموزان خلاق و عادی |
93 |
جدول شماره 4 ـ23 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت میزان تشویق و ترغیب دانش آموزان خلاق و عادی ............................. |
94 |
جدول شماره 4 ـ24 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت علاقه به بازی در دانش آموزان خلاق و عادی ........................................ |
94 |
جدول شماره 4 ـ25 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی میزان اوقات فراغت دانش آموزان خلاق و عادی .................................................. |
95 |
جدول شماره 4 ـ26 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت علاقمندی به فعالیت های هنری در دانش آموزان خلاق و عادی .... |
96 |
فهرست نمودارها |
||
نمودار ستونی 4ـ1 |
میزان خلاقیت دانشآموزان خلاق و عادی به تفکیک جنسیت ............................................................................................................ |
79 |
نمودار ستونی 4ـ2 |
میزان انگیزه پیشرفت دانشآموزان خلاق و عادی به تفکیک جنسیت ........................................................................................................ |
83 |