فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

پاورپوینت بررسی تاریخ و تمدن یونان باستان

پاورپوینت بررسی تاریخ و تمدن یونان باستان در 15اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 375 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
پاورپوینت بررسی تاریخ و تمدن یونان باستان

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت بررسی تاریخ و تمدن یونان باستان در 15اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

تاریخ و تمدن یونان باستان


تمدن یونان باستان که در برجسته ترین جنبه هایش چیزی جز نبوغ اهل آتن نیست؛ بی تردید از با اهمیت ترین و تاثیرگذارترین تمدن های بشری است. نه تنها فلسفه، سیاست، تاریخ، جغرافیا و ... در مکتب یونانی به بالندگی رسیدند بلکه بسیاری از مفاهیمی چون شهروند، دموکراسی، اریستوکراسی، آکادمی، مدینه فاضله و ... که امروز مورد استفاده فراوان قرار می گیرند در مبانی تئوریک خود، ریشه در تمدن یونان دارند یونانیان در مدتی نزدیک به چند قرن به چنان پیشرفتی در جنبه های گوناگون حیات اجتماعی و سیاسی رسیدند که دستاوردهای آن اهمیت فراوانی برای آیندگان آنان یافت. گرچه تمدن یونان باستان توسط تاریخ نگاران اروپایی، چنان شیفته وار نگاشته شد که هرگز قدر و اهمیت، تاثیر مشرق زمین براین تمدن را به درستی به رشته تحریر در نیاوردند؛ اما هرگز نمی توان از نظر دور داشت که اندیشمندان بزرگی چون تالس، آناکسیمندروس، فیثاغورس، بقراط، افلاطون و ارسطو، هدایای ملت یونان به بشریت هستند. که اکثراشان سفرهای آموزشی به مشرق زمین داشتند.


نام یونان


نام یونان در نزد یونانیان باستان هلاس Hellas بوده است و به یک مرد یونانی Hellene و به یک زن یونانی Hellenin می گفته اند. واژه هلنی Hellenisch که به مفهوم منتسب به هلاس است، در واقع به معنا <یونانی> می باشد... هلن ها در واقع یکی از اقوام پنج گانه یونان باستانند که در کنار چهارقوم دیگر یعنی ایونی ها، اسپارتی ها، آتنی ها و مقدونی ها تاریخ تمدن و فرهنگ یونان باستان را رقم زده اند... در زبان فارسی <یونان> از واژه یونیه یا Ionien که همان قوم ایونی که در بالا مذکور افتاد، گرفته شده است. و به این ترتیب <یونانیان> همان <یونیان> یا متعلقان به قوم <ایونی> می باشند>


وضعیت طبیعی و جغرافیایی یونان


سرزمینی که تمدن و فرهنگ یونان باستان در آن شکل گرفت, از یونان و جزایر تشکیل شده بود، که عبارت بودند از: یونان شمالی، مرکزی و جنوبی (پلوپرنز) و همچنین جزایری که در سواحل شمالی (تراس) و شرقی (آسیای صغیر) دریای اژه قرار دارند. به عبارت دیگر می توان چنین گفت که: شبه جزیره بالکان در جنوب اروپا قرار دارد که قسمت بزرگی از آن در دریای مدیترانه پیش رفته و در همین قسمت کشور یونان قرار گرفته است, بخش اعظم این شبه جزیره را کوههای سخره ای و پر شیب فرا گرفته که تنها در میان جلگه هایی که وسط این کوههاقرا دارند, اراضی حاصلخیزی جهت کشاورزی وجود داد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد