فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

گزارش کاراموزی قانون تامین اجتماعی و بیمه بیکاری

گزارش کاراموزی قانون تامین اجتماعی و بیمه بیکاری در 35 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی بیمه
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
گزارش کاراموزی قانون تامین اجتماعی و بیمه بیکاری

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی قانون تامین اجتماعی و بیمه بیکاری در 35 صفحه ورد قابل ویرایش



فهرست



عنوان صفحه

فصل اول آشنایی با مکان کارآموزی 8

آشنایی اجمالی با سازمان اجتماعی 9

اداره کل تامین اجتماعی استان 12

تعهدات وحمایتهای شعبه 13

تعهدات کوتاه مدت 13

تعهدات بلند مدت 14

چارت سازمانی شعبه و اهم وظایف هر واحد 15

رئیس شعبه 16

معاونت 16

واحد درآمد 16

مشاوره 17

واحد امور بیمه شدگان 17

واحد نامنویسی و حسابهای انفرادی 17

واحد بازرسی 17

واحد اجرائیات 17

واحد حسابداری 17

واحد امور اداری وخدمات 18

فصل دوم:ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته کارآموزی 19

عنوان صفحه

بانک تعهدات قانونی 20

بانک درآمد 21

بانک کارگشایی 22

حقوق ودستمزد 23

محاسبه حقوق ومزایای کارکنان 24

محاسبه و واکاوی در مزایای کارکنان 25

کمک هزینه مسکن کارکنان 25

بهره وری 26

کارانه 30

کارانه موقت 34

نیم عشر اجرایی 36

کلیاتی از مزایا 39

حق التضمین 39

هزینه اولاد 40

کمک هزینه عائله مند 40

اضافه کار 40

فوق العاده ایام تعطیل 40

حکم کارگزینی 41

کسورات حقوق ومزایا 42

مالیات 42

بیمه 42

عنوان صفحه

جریمه غیبت 42

ثبت اسناد 45

فصل سوم:آزمون آموخته ها،پیشنهادات ونتایج 46

چگونگی پرداختها توسط واحد حسابداری 47

نرخ حق بیمه 50

ملاک محاسبه حق بیمه 50

محاسبه حق بیمه بیمه شدگان 51

تکالیف،حقوق وارتباط اداری کارفرمایان با سازمان تامین اجتماعی 51

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده پیمانکاران 52

ارتباط اداری فیمابین کارفرمایان وسازمان تامین اجتماعی 55











آشنایی اجمالی با سازمان اجتماعی

به منظور اجرا و تعمیم و گسترش انواع بیمه های اجتماعی و استقرار نظام هماهنگ متناسب با برنامه های تامین اجتماعی جهت تمرکز وجوه درآمدهای حاصله از وصول حق بیمه ،سرمایه گذاری و بهره برداری از آن به منظور اجرای تعهدات قانون تامین اجتماعی ،سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردیده است.

ا ین سازمان طبق قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی مصوب 19/4/73 جزء نهادهای عمومی غیر دولتی قرار گرفته و دارای استقلال مالی و اداری است و بمنظور تحقق رسالت و اهداف خود نیازمند :سازماندهی فعالیت های مختلف بیمه ای و درمانی و ایجاد ارتباطات سازمانی و فرا سازمانی است و جهت هدایت هماهنگی ونظارت کنترل امور به لحاظ حفظ اصل استقلال آن ،این سازمان دارای شورای عالی بوده که به مثابه مجع عمومی وسسات حمایتی اقتصادی عمل می نماید.

اعضای این شورا دارای نمایندگانی از طرف دولت ،کارفرمایان و کارگران به شرح ذیل میباشند:

الف:هفت نفر نمایندگان دولت شامل :

1-وزیر بهداشت،درمان وآموزش پزشکی که ریاست شورا را به عهده دارد.

2-وزیر کاروامور اجتماعی یا معاون وی.

3-وزیر امور اقتصادی ودارایی ویا معاون او یا نماینده تام الاختیار وزیر.

4-وزیر مشاور در سازمان برنامه و بودجه یا معاون او یا نماینده تام الاختیار وزیر.

5-وزیر معادن وفلزات یا معاون او ویا نماینده تام الاختیار وزیر.

6-وزیر صنایع یا معاون او ویا نماینده تام الاختیار وزیر.

7-وزیر تعاون یا نماینده وی.



ب:پنج نفر نمایندگی کارفرمایان.

ج:سه نفر نمایندگان بیمه شدگان .

سازمان دارای هیات مدیره می باشد که از نظر ساختار تشکیلاتی زیر نظر شورای عالی تامین اجتماعی قرار دارد.

این هیات مرکب از سه نفر به شرح ذیل میباشد:

-رئیس هیات مدیره که به پیشنهاد وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و تصویب هیات مدیره دولت منصوب میگردند.

-دو نفر عضو اصلی هیات دیره که به پیشنهاد وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و تصویب هیات وزیران تعیین می گردند.

-یک نفر عضو علی البدل هیات مدیره که به ترتیب مذکور در ورد اعضای اصلی تعیین میگردد.

اهم وضایف هیات دیره به شرح ذیل می باشد :

1-پیشنهاد سیاست کلی و خط مشی و برنامه های اجرایی سازمان به شورایعالی تامین اجتماعی.

2-تایید آیین نامه های اجرایی موضوع قانون تامین اجتماعی واساسنامه تامین اجتماعی و پیشنهاد آن به مراجع ذیربط.

3-تایید برنامه و بودجه وگزارش مالی و ترازنامه سازمان جهت تصویب شورایعالی تامین اجتماعی .

4-پیشنهاد و تشکیلات سازمان در حدود بودجه مصوب جهت تصویب شورایعالی.

5-بررسی در مورد بهره برداری وسرمایه گذاری از محل وجوه وذخایر سازمان وارائه پیشنهاد شورایعالی.

سازمان بر اساس ماده2 اساسنامه تامین اجتماعی برای اجرای وظایف خود دارای تشکیلات مرکزی و واحدها وشعب نمایندگیهایی در تهران و شهرستانها می باشد.(تامین اجتماعی)موضوع قانون تامین اجتماعی مصوب 1354حسب ماده 3 شامل موارد ذیل می باشد:

الف:حوادث وبیماریها

ب:بارداری

ج:غرامت دستمزد

د:از کارافتادگی

ذ:بازنشستگی

و:مرگ

ومشمولین قانون از کمکهای ازدواج وعائله مندی طبق مقررات مربوط برخوردار میشوند.

مشمولین قانون تامین اجتماعی حسب ماده 4 عبارتند از:

1-افرادی که بهر عنوان در مقابل دریافت مزد یا حقوق کار می کنند.

2-صاحبان حرف و مشاغل آزاد.

3-دریافت کنندگان مستمریهای بازنشستگی،از کارافتادگی و فوت.

انجام تعهدات ناشی از ماده 3 قانون الزام سازمان در بند الف وب بعهده بخش درمان سازمان وتعهدات بندهای ج،د،ذ،و بعهده سازمان می باشد.



ستاد مرکزی سازمان :به عنوان یک تشکیلات هدایت کننده زیر مجموعه ها و شرکتهای تحت پوشش خود برنامه ریزی کلان،ایجاد هماهنگی،کنترل عملیات و در نهایت اعمال مدیریت بر مبنای هدف ، جهت رسیدن به اهداف سازمان فعالیت می نماید.

ستاد مرکزی سازمان دارای 7 معاونت تخصصی بشرح زیر ی باشد :

1-معاونت اقتصادی و برنامه ریزی

2-معاونت فرهنگی واجتماعی

3-معاونت حقوقی وامور مجلس

4-معاونت امور استانها

5-مهاونت فنی ودرآمد

6-معاونت امور درمان

7-معاونت اداری ومالی



اداره کل تامین اجتماعی استان :

فرآیندی پویا از مجموعه منابع مالی،اداری و تخصصی تامین اجتماعی می باشد که از یکسو به منظور معرفی سطح استان نظارت بر حسن اجرای عملیات از طریق راهبری مجموع واحدهای تامین اجتماعی با استفاده بهینه از منابع مالی و انسانی موجود وجلب همکاری بیمه شدگان وکارفرمایان در نیل به اهداف تعیین شده در قانون تامین اجتماعی که سیاستها وبرنامه های کلی سازمان را با توجه به اختیارات تفویصی از سوی مدیریت عامل سازمان نسبت به بازخور عملیات به ستاد مرکزی سازمان و از سوی دیگر با برقراری صحیح روابط در سطح مقامات رسمی استان اقدام موثر می نماید.در حال حاضر29 اداره کل تامین اجتماعی تحت نظارت رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان ویا مقام مجاز از سوی ایشان واحدهای اجرایی تابعه را راهبری مینماید.

وظیفه این ستاد نظارت کارشناسی در سطح استان می باشد و به عنوان حلقه واسط بین ستاد مرکزی و واحدهای اجرایی محسوب برنامه های اجرایی را اجرا می نماید.

یکی از واحدهای اجرایی در استان تهران سازمان تامین اجتماعی شعبه 3 کرج است که درسال 1380 افتتاح شد .این سازمان ابتدا در میدان مادر مستقر بود ولی در حال حاضر روبروی میدان عطار نقل مکان نموده است ودارای 52 نفر پرسنل است.



تعهدات وحمایتهای شعبه:

به طور کلی تعهدات سازمان به بیمه شدگان به دو نوع مختلف تقسیم می شود :

الف:تعهدات کوتاه مدت

ب:تعهدات بلند مدت



الف:تعهدات کوتاه مدت

مجموعه حمایتهایی که ازسوی سازمان در خصوص بیمه شدگان در قالب تعهدات کوتاه مدت صورت می گیرد به شرح ذیل می باشد:

1-حمایتهای درمانی(در موارد بیماری،بارداری،حوادث)

2-غرامت دستمزد ایام بیماری

3-غرامت دستمزد ایام بارداری

4-هزینه سفر و اقامت بیمارو همراه

5-پروتزواروتز(تامین هزینه وسایل کمک پزشکی)

6-غرامت نقص عضو مقطوع

7-کمک ازدواج

8-هزینه کفن و دفن

9-مقرری بیمه بیکاری



ب:تعهدات بلند مدت:

مجموعه حمایتهایی که از سوی سازمان در خصوص بیمه شدگان درقالب تعهدات بلند مدت صورت می گیردبه شر ح زیر است:

1-مستمری بازنشستگی

2-مستمری از کار افتادگی کلی

3-مستمری از کار افتادگی جریی

4-مستمری بازماندگان

5-مزایای نقدی،غیر نقدی و عیدی مستمری بگیران (کمک عائله مندی کمک هزینه اولاد،عیدی)



بهره وری

در اجرای بند(د)تبصره 4 بودجه سال83 ضوابط پرداخت بهره وری به منظور رسیدن به اهداف سازمانی و صرفه جویی در منابع بشرح زیر قابل پرداخت است:

1-بهره وری هر سه ماه یکبار و با توجه به نتایج ارزیابی مثبت به کارکنان بر اساس امتیازات مکتسبه طبق جداول مربوطه و شاخصهای اصول حرکت بهره وری حداکثر ظرف مدت 15 روز پس از پایان هر دوره پرداخت می گردد.

2-دوره های بهره وری درچهارمرحله انجام می گردد(مرحله اول اسفند لغایت اردیبهشت،مرحله دوم خرداد لغایت مرداد،مرحله سوم شهریور لغایت آبان ومرحله آذر لغایت بهمن)

3-در صورتیکه در هر استان بیشتر از60%واحدهای تابعه مشمول دریافت بهره وری نگردد کلیه کارکنان ستادی آن استان مشمول بهره وری نخواهد شد.

4- بهره وری به کارکنان رسمی ،آزمایشی،قراردادی قابل پرداخت است که تمامی اوقات و بطور موظف در اختیار سازمان باشند.

تبصره1:کارکنانیکه از حق الزحمه ساعتی درماه برخوردار می گردند مشمول دریافت بهره وری نمی باشند.

تبصره2:مشمولین طرح نیمه وقت بانوان در صورت احراز سایر شرایط مندرج در دستورالعمل ضوابط اجرایی بمیزان 50%از مزایای بهره وری برخوردار خواهند گردید.

5-ارزیابی عملکرد و تعیین امتیاز بهره وری کارکنان به تشخیص مسئول مربوطه و تایید مقام مافوق صورت خواهد گرفت.

6-بهره وری مزایای غیرمستمر است که هر مرحله صرفا به کارکنانی که حداقل 2/1 از هر دوره اشتغال داشته باشند و نیز حداقل 75%از امتیازات متعلقه را برای مشاغل مدیریت،سرپرستی و کارشناسی ارشد و 65%برای سایر مشاغل کسب نموده باشند پرداخت می گردد.

7-کارکنانی که در طول دوره بهره وری از مرخصی بدون استفاده از حقوق ویا بیش از حقوق ویابیش از یک هفته مرخصی استعلاجی سر پایی استفاده نموده باشند به ازای هر روز مرخصی 1%از مزایای بهره وری آنان کسر خواهد شد.

8-مرخصی استعلاجی ایام بستری همکاران و نیز مرخصی استعلاجی سر پایی ناشی از اداه بستری در بیمارستان باشد مشمول بند فوق نخواهد بود.

9-یک ششم مرخصی زایمان همکاران پس از کسر 7 روز مرخصی استعلاجی عادی در هر دوره جهت اعمال فرمول و کسر 1%قابل محاسبه خواهد بود.

10-جهت همکاران آزاده و جانباز تا بیست روز مرخصی استعلاجی سرپایی قابل پذیرش خواهد بود.

11-به کارکنان مامور در واحدهای غیر سازمانی وکارکنان مستعفی-بازخرید و اخراج و یاکارکنانی که توسط روسای مربوطه توبیخ و به تخلفات اداری معرفی شده اند و از سوی هیات های تخلفات اداری مجازاتهایی درباره آن اعمال شده است ودر طول آن دوره بهره وری تعلق نخواهد گرفت.

12-به مستخدمین مامور (حداکثر تا6 ماه ) در واحدهای غیر سازمانی که حقوق و مزایای آنان از طریق سازمان پرداخت میشود باتشخیص مدیر عامل به میزان 60%حقوق و مزایای مستمرماهیانه بعنوان بهره وری پرداخت خواهد شد.

13-میزان اعتبار بهره وری هر واحد بشرح زیر محاسبه می گردد.






1-13 عبارت Yiجهت هر نفر عبارت است از مجموع حقوق+تفاوت تطبیق+فوق العاده های شغل و تخصصی +فوق العاده جذب آخرین ماه منتهی به دوره بهره وری .

2-13 عبارت Xiجهت هر نفر عبارت است از تعداد روزهایی که باتوجه به امتیزات مکتسبه هر فرد بهره وری خواهد گرفت.

3-13کسب هر1%امتیاز مازاد بر95%بمنزله دریافت سه روز بهره وری بیشتر می باشد که جهت 5%امتیاز مکتسبه تا میزان 100%حداکثر 15 روز بهره وری بیشتر منظور خواهد شد.

4-13 اعتبار بهره وری هر فرد کمتر از یکماه وبیشتر از 45 روز در جمع اعتبارات شعبه منظور نخواهد شد.

5-13کسب 95% از امتیازهر مرحله بمنزله دریافت یکماه بهره وری می باشد.

6-13 به سقف اعتبارات هر فرد 10 روز بابت شاخصهای اصول حرکت بهره وری اضافه می گردد تا بر اساس ارزیابی صورت گرفته کارکنان نسبت به پرداخت کل یا کسری از 10 روز طبق ضوابط اقدام گردد.

14-95%از اعتباربهره وری هر فرد جهت پرداخت بهره وری وی تخصیص می یابد که حسب امتیازات متعلقه حاصل از جدول های شماره 1و2و3و4و5 که به ترتیب مربوط به گروه استحقاقی مدرک تحصیلی،رفتار شغلی و اخلاقی،سرپرستی و مدیریت وکارشناسی تخصصی و مشاغل همتراز با پستهای مذکور بشرح زیر قابل احتساب است.



15-5%اعتبار بهره وری هر مرحله بعلاوه مازاد اعتبار ناشی از تفاوت امتیاز مکتسبه با حداکثر امتیاز قابل احتراز بعلاوه وجوه ناشی از اعمال رخصی های استعلاجی بند 7تا10 در اختیار مسئول واحد قرار می گیرد تا به کارکنانی که در طول دوره بهره وری قابلیت و شایستگی شاخص تری از خودشان داده اند و بالحاظ نمودن کسری کادر واحدهاو کارکنانیکه میزان پیشرفت کار آنان در امر سامان سوابق بیش از 100%باشد وکارکنانیکه موفق به اخذ گواهی نامه آموزشی مورد تایید اداره کل آموزش باامتیاز خوب یا بالا تر شده اند و کارکنانیکه به لحاظ عملکرد مطلوب مورد تشویق مدیران قرار گرفته اند پرداخت گردد.

16-میزان پرداختی به هر یک از کارکنان از محل بند 15 از ده روز حقوق ومزایای مستر نباید بیشتر گردد.

17-حداکثر پرداخت بهره وری در هر مرحله به هر یک از کارکنان طبق فرمول مربوطه و نیز تخصیص از محل اعتبار در اختیار مدیریت یارئیس واحد از 60روز حقوق و مزایای مستمر بیشتر نخواهدبود.

18-چنانچه هر یک از واحدهای شعیه مشمول در یافت بهره وری قرارنگیرند بهره وری رئیس ومعاون آن واحد حداکثر معادل یک ماه قابل پرداخت خواهد بود.

19-رداخت بهره وری در هر مرحله مستلزم بروز بودن امور جاری واحد بوده و مشخصا باید صورتحساب واحد در ماه قبل تنظیم و ارسال شده باشد.

20-هزینه های ادغام شده بابت بهره وری مشمول کسر مالیات بوده ودر کد حساب 8220ثبت و منظور خواهد شد.



کارانه

در اجرای دستورات اداری فوق الذکر ضوابط پرداخت کارانه سال 83 با توجه به ایجاد مزایای انگیزشی شرح ذیل تعیین گردیده است:

1-امتیازات مربوط به وصولی واحدها:

در هر مرحله حداکثر 56 امتیاز مربوط به وصولی واحدهایی می باشد که به شرح ذیل است.

1-1 به ازای هر1%افزایش وصولی نسبت به بودجه مصوب 75%امتیاز و حداکثر 25امتیاز.

2-1 به ازای هر 1%افزایش وصولی معوق نسبت به کل وصولی 70%امتیاز و حداکثر 21امتیاز.

3-1 به ازای هر500000000 ریال افزایش وصولی نسبت به بودجه مصوب یک امتیاز و حداکثر10امتیاز.

2-امتیازات مربوط به عملکرد واحدها:

1-2 امور درآمد حداکثر 14 امتیازدر هر دوره کارانه بشرح ذیل است:

1-1-2 پیشرفت بیلان به میزان 100%وبیشتر در پایان مرحله 14 امتیاز.

2-1-2 پیشرفت بیلان به میزان 91%تا99%در پایان مرحله 12امتیاز.

3-1-2 پیشرفت بیلان به میزان 81%تا90%در پایان مرحله 9 امتیاز.

4-1-2پیشرفت بیلان تا میزان 80%درپایان مرحله 5 امتیاز.

2-2امور مالی حداکثر 10 امتیاز در هر دوره کارانه بشرح ذیل:

1-2-2 ارسال صورت حساب ماهانه حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به ازای هر ماه یک امتیاز و حداکثر 4 امتیاز.

2-2-2 ارسال صورت مقایسه هزینه ها با اعتبارا ت ابلاغی هر سه ماه یکبار حداکثر تادهم ماه بعد 3 امتیاز.

3-2-2 اعلام وجوه انتقالی بانک درآمد حداکثر تا دهم ماه بعد به ازای هر ماه 25% امتیاز و حداکثر 1 امتیاز.

4-2-2 شناسایی واریزی های ناشناس سالهای گذشته به ازای هر40-27-20-13-8 مورد در شعبه مختلف حداکثر2 امتیاز.

3-2 امور بیمه شدگان حداکثر 7 امتیاز در هر دوره کارانه به شرح ذیل:

1-3-2 شناسایی پرونده های موضوع ماده 66 قانون و صدور اخطاریه ودرخواست اجرائیه به ازای 10-7-5-3-2 پرونده در شعب مختلف 25%و حداکثر2 امتیاز.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد