فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

گزارش کاراموزی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

گزارش کاراموزی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در 42 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 74 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
گزارش کاراموزی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در 42 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست مطالب

عنوان صفحه

قانون تشکیل شرکت پست 1

مرکز تحقیقات پست 5

پست مالی 6

طرح مقدماتی مکانیزاسیون پست مالی 10

جایگاه پست در اقتصاد ایران 12

مقدمه ای بر شناخت پست 13

جایگاه اجتماعی پست 14

بررسی تفصیلی پست بین الملل ایران 18

بررسی ساختار اجتماعی اقتصادی پست 20

بررسی پست موازی 21

شاخص توسعه یافتگی پست 24

پست و توسعه 27

بحران در ساختار کنونی پست 28

مزایا و محدودیتها 38

نتیجه گیری 42


عنوان قانون تشکیل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

اداره پست آمریکا علاوه بر فرستاندن (!) نامه های عادی در کنارش کار حمل و نقل بعضی چیزها و وسائل رو هم انجام میده، مثلا یه مشتری میتونه گل و گیاه، حشره، و یا حتی حیوانات خونگی رو هم بفرسته. برای مثال یه بار یه نفر واسه تحقیق، یه توپ فوتبال، یه چکش و یه جفت چوب اسکی روی آب رو بدون چیز دیگه ای به جز تمبر فرستاد تا ببینه چی میشه !!! اما بزرگترین چیزی که تاحالا توسط اداره پست آمریکا فرستاده شده، یه بانک بوده ! یه بانک بزرگ و واقعی !

البته از اونجایی که خود ساختمان ساخته شده بانک رو که نمیشه توسط پست فرستاد، برای همین بهترین راه برای فرستادن بانک اینه که همه آجرهای اونو دونه دونه بفرستن !

در یک ژانویه سال 1913 اداره پست پارسل (Parcel Post Service) در آمریکا تاسیس شد.کار این شرکت خدماتی، فرستادن بسته ها یا همون نامه ها بین دو نقطه بود، این شرکت خدماتی به منظور تسهیل کار حمل و نقل اجناس تولیدی روستایی ها و دامدارن و نیز ارائه خدمات پستی تاسیس شده بود.

آقای کولتارب (W. H. Coltharp) که یه تاجر جوون تو شهر ورنال (Vernal) بوده، تصمیم میگیره که یه ساختمان بسازه و اون به نام پدرش وقف کنه، بعد از رایزنی با مقامات محلی به این نتیجه میرسه که در گوشه خیابان اصلی ساختمانی رو برای یه بانک جدید تاسیس کنه.

تا اینجای کار مشکلی وجود نداشته، ولی نوع آجری که آقای کولتارب برای ساخت ساختمانش انتخاب کرده بوده، آجری بوده که در لیک سیتی (Salt Lake City) در 427 مایلی شهر ورنال درست میشده و هزینه انتقال 80,000 قطعه آجری که برای ساخت این ساختمان نیاز بوده 4 برابر قیمت خود آجرها میشده ! برای همین آقای کولتارب دست به خلاقیت جالبی میزنه و تصمیم میگره که آجرها رو با استفاده از اداره پست پارسل که خدمات ارزونی ارائه میداده بفرسه !





آقای کولتارب آجرها رو تو بسته بندی هایی که وزن هرکدوم کمتر از 50 پوند -ماکزیمم وزن مجاز هر بسته برای پست- بسته بندی کرد و در هر انتقال به پست، تعداد زیادی بسته در حد یک تن رو میفرستاده. و به این ترتین آقای کولتارب همه 80,000 هزار قطعه آجر رو به ورنال میفرسته.

وقتی که اداره پست توسط بسته های آجر پر شده بود، رئیس پست خونه به شدت عصبانی شده بوده. بعد از اینکه همه آجرها به مقصد رسیده شدن، اداره پست قانونونش رو تغییر داد که دیگه کسی نتونه همچین سوء استفاده ای انجام بده، بنا براین قانونی رو اضافه کردن که هر فرستنده و گیرنده در هر روز فقط میتونن 200 پوند رو ارسال یا دریافت کنن و در توضیح این قانون هم اضافه کرن که ” قصد از اضافه کردن این قانون جلو گیری از فرستادن ساختمان توسط اداره پسته “!این بانک همان موقع ساخته شد و به نام ” پارسل پست بانک” نامگذاری شد. این بانک هنوز هم وجود داره و وبه عنوان شعبه ای از بانک صهیونیست ها خدمات ارئه میده. این بانک در غرب خیابان اصلی شهر ورنل قرار داره با میزبانی شرکت مخابرات استان تهران؛ نشست کمیته تحقیقاتی مخابرات استان تهران برگزار شد جلسه اعضای کمیته تحقیقاتی استان با حضور مدیرعامل شرکت، معاونین، مدیرکل پست استان تهران، مسئولین مرکز تحقیقات مخابرات ایران و اساتید دانشگاهی چهارشنبه 13 دی‌ماه در سالن گردهمایی‌های ساختمان نجات‌اللهی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران،‌ در این نشست مهندس روح‌اللهی با اشاره به پیش‌بینی بودجه مناسب از سوی دولت در حوزه تحقیقات کشور، گفت: موضوع تحقیقات در پروژه‌های مخابراتی موجب انجام دقیق‌تر و کاربردی‌تر آنها می‌شود. وی افزود: با توجه به اینکه مخابرات استان تهران دارای حجم عظیمی از اطلاعات و تجهیزات است لازم است تا انجام تحقیقات براساس اولویت‌بندی صورت گیرد.

مهندس روح‌اللهی در نظر گرفته شدن مقوله زمان را در انجام پروژه‌های تحقیقاتی اصلی مهم عنوان کرد و خواستار اجرای زمان‌بندی دقیق برای انجام تحقیقات شد.

در ادامه این جلسه رضا پوریا رئیس اداره آموزش و پژوهش شرکت نیز ضمن بررسی وضعیت تحقیقات در حوزه مخابرات گفت: براساس مصوبه دولت نیم درصد از درآمد شرکتهای مخابراتی به پروژه‌های تحقیقاتی تعلق گرفته که این رقم بسیار قابل توجه است.

وی افزود: مصوبه هیات دولت در ترویج فرهنگ پژوهش‌محوری و ارتقای دانش و مهارت‌های پژوهش تاثیر بسزایی خواهد داشت. پوریا با اشاره به اینکه کمیته انسانی پژوهش متشکل از مدیرعامل مخابرات استان تهران، مدیرکل پست استان تهران، دو نفر از اساتید دانشگاه و نماینده مرکز تحقیقات در مخابرات ایران است، گفت: پس از تشکیل کمیته، براساس نیاز استان محورهای تحقیقاتی در قالب فراخوانی اعلام می‌شود و افراد متقاضی با اعلام آمادگی می‌توانند در اجرای پروژه تحقیقاتی مشارکت کنند.

دکتر شهرام محمدنژاد نماینده مرکز تحقیقات مخابرات ایران نیز در سخنانی استفاده از تمام ظرفیت‌ها در عرصه مخابرات استان را از جمله اهداف تشکیل کمیته تحقیقاتی قلمداد کرد و افزود: آیین‌نامه پژوهش انسانی در دو بعد قوانین و مقررات و کمیته استان در خردادماه تنظیم شده و به همه استان‌ها فرستاده شده است.

وی با اشاره به اینکه در آیین‌نامه اولویت تصویب پروژه‌ها، کنترل خروجی‌ها و پرداخت‌ها موردنظر قرار گرفته شده است گفت: سقف این پروژه‌ها حدود 50 میلیون تعیین شده و برای استان تهران امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

در ادامه این جلسه حمید بهنامی مدیرکل پست استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر نه پروژه اولویت‌بندی شده است، استفاده از فناوری‌های روز در امور پستی، نقش پست در افزایش بهره‌وری ملی، شناخت بازارهای اقتصادی در استان تهران، بهداشت محیط کار، پست و محیط زیست، پیاده‌سازی مدل IFQM بودجه‌ریزی عملیاتی و غیره از مهمترین اولویت‌های شرکت پست استان تهران قلمداد کرد.

گفتنی است در این نشست ملاصالحی، مشاور مدیرعامل و مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری، مهندس نائینی، معاون توسعه و مهندسی مدیرعامل و دکتر محمدی استان دانشگاه امیرکبیر در سخنانی به ارایه نظرات خود پیرامون مقوله تحقیق و پژوهش در شرکت مخابرات استان تهران پرداختند



ترافیک استان ها

در این گزارش همانند گزارش جایگاه پست در اقتصاد ایران، ترافیک بالقوه و بالفعل برای استانهای مختلف کشور در دوره یازده ساله از سال 1360 تا 1370 با استفاده از روشهای اقتصاد سنجی محاسبه شده و توسط نمودارها و جدوال مختلف ترافیک پستی بالفعل و بالقوه استان های کشور ارائه شده است.

بررسی گرافیکی مبادلات بین المللی پست

هدف این گزارش ایجاد نگرشی مشخص و کم و بیش تفضیلی در زمینه مبادلات بین المللی پست برای دست اندرکاران است. در بررسی گرافیکی نمودارهای مربوط به صادرات و واردات پستی و مقایسه آنها و نمودارهای مقایسه ای مناطق پستی تهران بطور مجزا در نظر گرفته شده، موضوعات زیر در نمودارها جالب توجه است:

1ـ ترکیب کالایی صادرات و واردات پستی 2ـ ترکیب کشورهای طرف مبادله 3ـ عدم توازن صادرات و واردات پستی (وزنی، کالایی، کشوری) 4ـ درصد سهم کالاها و کشورهای عمده در صادرات و واردات پستی 5ـ مقایسه صادرات

مناطق پستی تهران در گروههای مختلف کالایی

اهداف، روش ها و مبانی اطلاعاتی بررسی پست بین الملل

این گزارش دومین تحقیق از مجموعه بررسی های پست بین الملل می باشد. در این پژوهش عمده ترین عوامل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی موثر بر مبادلات بین المللی پست ایران و روند تغییرات آن در دوره کوتاه مدت در طی سالهای 1367 تا 1370 بررسی شده است.

طرح کلی مکانیزاسیون اطلاعات عملکرد پست مالی ایران

§ این طرح، ضمن بیان ضرورتهای عاجل، محدودیتهای عینی و بالاخره تلفیق این دو عامل یعنی قبول روند تدریجی تحول از نظام کنترل دستی به مکانیزاسیون کامل اطلاعات اولویتها و اهداف مورد نظر در عملیات پست مالی برای قرار گرفتن تحت پوشش سیستم مکانیزه را مشخص نموده است. مطابق این طرح شبکه فیزیکی پست مالی طی سه مرحله کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت تحت پوشش کامل و مستقیم سیستم قرار خواهد گرفت. عنوان طرح: مقدمه ای بر شناخت تاریخ تجارت و بستر مبادلات پستی ایران

این گزارش به منظور شناخت تاریخ تجارت و نوع کالاهای مبادلاتی و بستر مبادلات پستی ایران تهیه شده تا با شناخت کامل از وضعیت تاریخی کشور ایران به بررسی اقتصاد و مبادلات بین المللی پرداخته شود. (این گزارش جلد اول گزارش سوم از مجموعه بررسی پست بین الملل می باشد.)

بررسی اقتصادی مبادلات پست بین الملل (گزارش چهارم-بلند مدت)

این گزارش چهارمین گزارش از پنج گزارشی است که درباره مسائل اقتصادی و مبانی اطلاعاتی مدیریتی، و روش های عملیات و مکانیزاسیون پست بین الملل تهیه شده است. در این پژوهش به بررسی تأثیر مولفه های گمرکی و نرخ ارز بر روی واردات و صادرات کالاهای هدیه و سوغات در دوره ای بلند مدت طی سالهای 1355 تا 1370 از طریق پست پرداخته شده است.

§ مکانیزاسیون پست مالی ایران سیستم مکانیزه حوالجات پولی پستی

در آبان 1371، طرح کلی مکانیزاسیون اطلاعات عملکرد پست مالی ایران تهیه شد و منطق حاکم بر این طرح در واقع محصول شکل گیری بینشی واقع گرایانه و کارشناسانه به شبکه پست مالی ایران در زمینه های زیرساختی، عملکردی، بافت نیروی انسانی و مراحل و دورنمای رشد این سرویس بود. این گزارش راهنمای استفاده از سیستم مکانیزه حوالجات پولی پستی می باشد که نصب و راه اندازی شده و اتصال اطلاعاتی آنها با تهران برقرار گشته است.

بررسی تفصیلی پست بین الملل ایران

این گزارش پنجمین گزارش در ارتباط با بررسی پست بین الملل ایران می باشد که در دو بخش مجزا ارائه شده است. بخش اول به بررسی آمارهای مبادلات بین المللی پست و بخش دوم به بررسی های کمی و کیفی این سرویس تخصیص یافته است. سپس عدم تعادل مبادلات بین الملل پست ایران و بی ترتیبی های مبادلات بین‌المللی پست ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

§ خصوصی سازی، پست موازی، رقبای پست (تحقیق بنیادی-کاربردی)

در این گزارش به منظور شناخت پست از طریق پژوهش های بنیادی-کاربردی ویژگیها و توان رقبای پست برای جذب ترافیک پستی مورد بررسی قرار گرفته و اشاراتی به تفاوت چشمگیر پست و رقبایش که هدفی جز به حداکثر رساندن سود ندارند، شده‌است. در پایان مقایسه ای بین نرخ های پستی شرکت پست با شرکتهای خصوصی پستی (پست موازی) صورت گرفته است.

: زمان سنجی مرسولات وارده هوائی LC/AO در شهرستان تهران

هدف این گزارش بررسی مسائل اقتصادی-محاسباتی-عملیاتی-بدهی پست بین الملل می باشد که ابتدا زمان سنجی مرسولات وارده هوائی از مبدا تا مرز مبادله (فرودگاه) و همچنین در داخل کشور (از مرز مبادله تا دست گیرنده) بررسی شده و در نهایت عدم رضایت از خدمات پست بین الملل مورد بررسی قرار سال1373


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد