فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

پروژه کارآفرینی شرکت تعاونی کارکنان نداجا

پروژه کارآفرینی شرکت تعاونی کارکنان نداجا در 47 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کارآفرینی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
پروژه کارآفرینی شرکت تعاونی کارکنان نداجا

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی شرکت تعاونی کارکنان نداجا در 47 صفحه ورد قابل ویرایش

فصل اول

مقدمه:

شرکت تولیدی وتوزیعی مورد نظر در زمینه های مختلفی از جمله کشتی سازی –تعمیر کشتی- پوشاک- فروشگاه زنجیره ای- تعمیرات خودرو- صادرات سوخت-آموزشگاه رانندگی- بازیافت مواد- کشتی های فرسوده فعالت دارد که در پروژه های واحدی تولیدی پوشاک با حدود 120نفر پرسنل مورد توجه می‌باشد. واحد مزبور در تولید انواع پوشاک-ملحفه وهم چنین نیازهای نیازهای نیروی مسلح فعالیت دارد که ماهیانه حدود بیست میلیون تومان حقوق به کارکنان واحد تولید پوشاک پرداخته می نمایددر ضمن سرمایه گذاری اویه شرکت در زمینه پوشاک –نیروی کار تجهیزات و فضا بوده که نیروی کار از دو بخش تشکیل شده است:بخش اول را جمعی از افسران ارشد وفرماندهان بازنشسته نیروی دریایی (ناجا) وفرزندان پرسنل تشکیل می دهند وبخش دوم را خانواده های تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) و فضای کار توسط شهرداری منطقه 15 در اختیار این شرکت گذاشته شده است وتجهیزات نیز از طرف شرکت تامین شده است.لازم به ذکر است که این شرکت دارای سرمایه نقدی اولیه هم می‌باشد.شرکت برای رسیدن به اهدافی از جمله: کارآفرینی وایجاد اشتغال برای کارکنان بازنشسته ناجا و فرزندان آن ها می‌باشد وارائه خدمات به اعضا در حوزه های مختلف به ویژه امور دریایی ودرآمد زدایی

باز شناخت:

واحد تولیدی پوشاک تن در زمینه تولید پوشاک مردانه وزنانه به ویژه پوشاک پرسنل نظامی بر مبنای سفارش فعالیت می نمایند و اصولا مشتریان اصلی این واحد نیروهای مسلح ارتش –سپاه –نیروی انتظامی می‌باشد.

اهداف کوتاه مدت:

1- کارآفرینی وایجاداشتغال برای کارکنان بازنشسته نداجا وفرزندان آنان

2- ارایه خدمات به اعضا متناسب با نیازهای آنان

3- ارائه خدمات به نداجا در جهت رویکرد وکاهش متصدی گری دولت

4- استفاده از تجربیات کارکنان بازنشسته نداجا در تخصص های مربوط به ویژه تخصص ها ومهارت های دریایی

5- ارتقاء توان تخصصی ومهارتی کشور در امور تولید کالا و خدمات دریایی

6- درآمد زایی برای اعضا

اهداف بلندمدت:

1-تاسیس کارخانه بزرگ اوراق کردن کشتی های فرسوده وبازیافت مواد ونیز ساخت کشتی های سبک وسنگین در منطقه محروم سیستان وبلوچستان

2-توسعه فروشگاههای زنجیره در سراسر کشور (در حال حاضر 24 فروشگاه در تهران وشهرستان ها فعالیت دارند)

3-توسعه آموزشگاههای رانندگی وتعمیرگاههای خودرویی در سراسر کشور

4-توسعه فعالیت های ترانزیت مواد سوختی ازکشورهای آسیای میانه و پالایشگاههای داخلی

5-تاسیس شرکت خدمات دریایی و خریداری یا ساخت کشتی های مادر جهت ارایه خدمات گوناگون با قایق ها ولنج های ماهیگیری در منطقه محروم سیستان و بلوچستان

6-توسعه خدمات فنی مهندسی به ویژه در امور دریایی



تاریخچه تاسیس شرکت:

شرکت تعاونی کارکنان نداجا که اختصارا تکن نامیده می‌شود و در سال1379 به منظور استفاده و بهره گیری ازتخصص پرسنل شاغل وبازنشسته نیروی دریایی تاسیس شد که در جهت توسعه کشور در زمینه تولید وتوزیع وارائه خدمات مختلف در زمینه های صنعت دریا ودریانوردی می‌باشد که با 540 نفر عضو آغاز درطی یکسال با جذب عضویت ده هزار نفر به موفقیت رسید البته واحد تولیدی پوشاک از سال 1381 آغاز به کار کرده است. در زمان تاسیس شرکت 000/000/192 ریال سرمایه شامل پانصد و چهل نفر و هر نفر سیصد وهزار ریال بابت یک سهم و در سال دوم 000/000/000/3 ریال شامل ده هزار نفر هر نفر سیصد هزار ریال و در پایان سال 84 مبلغ 000/000/000/20 ریال شامل سیزده هزار نفر و 5 سهم سیصدهزار ریالی بوده است. افزایش سرمایه شرکت طی پنج سال گذشته از محل سود فعالیت ها انجام شده است وموسسین شرکت را جمعی از افسران ارشد وفرماندهان بازنشسته نداجا که دارای تحصیلات وتجربیات مناسب در امور تخصص های دریایی-اقتصادی- مدیریت-مالی-اداری وپرسنلی تشکیل داده اند و تاریخ بهره برداری آن 27/5/79 وتولیدی 27/5/81 می‌باشد.

چرا نام این شرکت را این چنین انتخاب شده:

شرکت تولیدی تکن نام شرکت مورد نظر ما می‌باشد که این واژه از حروف اصلی تعاونی کارکنان نداجا برگرفته شده است.

انگیزه:

در درجه اول مهمترین انگیزه ما برای انتخاب یک شرکت در اختیارگذاشتن هر گونه اطلاعات در زمینه های مختلف بود که با پیدا کردن آشنا در یکی از شرکت های تولیدی ما این شرکت را انتخاب کردیم. اما در درجه دوم انتخاب ما از این شرکت افزایش سطح اطلاعات وتجربه کاری در زمینه های مورد بررسی وغیره شرکت می‌باشد وهم چنین فراگیری کار در یک شرکت ونحوه عملکرد آن.

ساختار سازمانی:

از 3 بخش عالی –میانی- عملیاتی تشکیل شده است. درقسمت عالی سهامداران و هیئت مدیره ومدیر عامل شرکت مشغول به فعالیت هستند. در قسمت میانی واحدهای معاونت تولید-معاونت مالی واداری- معاونت بازرگانی- معاونت شرکتهای تابعه- معاونت حقوقی- معاونت تحقیق وتوسعه-معاونت پروژه های قرار دارند ودر قسمت عملیاتی سه کارگاه تولیدی مشغول به کار هستند که در این پروژه یک کارگاه مورد بررسی قرار گرفته است. در ضمن ساختار سازمانی کل شرکت تعاونی کارکنان نداجا تکن در پیوست می‌باشد.

روش های کاریابی (دریافت کار):

شرکت در مناقصه های دوخت پوشاک نیروهای مسلح وسازمان های بزرگ.(مناقصه در کلمه به معنی واگذاری ودریافت کار باشد. در هنگام مناقصه سازمان نیازمند انواع پوشاک پیشنهاد خود را در آگهی روزنامه ارائه می دهد وشرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند نظرهای خود را اعلام نموده دراین موقع آن شرکتی که با هزینه کمتر وکیفیت بالاتر وزمان کوتاهتر کار را تحویل دهد در مناقصه برنده می‌شود.

ارایه ضمانت های مالی جهت حسن انجام کار پیش پرداخت وپارچه

عقد قرارداد با کارفرما شامل شرایط مالی-زمانی-مشخصات کار والگوهای یا نمونه ها وغیره

دریافت پیش پرداخت از کارفرما

دریافت پارچه از کارفرما( به صورت مرحله ای یا یک جا)

تهیه خرج کار

تعین وظایف کارکنان وتقسیم کار

شروع مراحل تولید (طراحی-برش-دوخت-اتو-کنترل –کیفیت –بسته بندی)

آمادگی دایمی برای پذیرش کارشناسان کار فرما در تمام مراحل تولید

بررسی کمی و کیفی محصولات وتحویل به کارفرما

تسویه های مالی( تدریجی-یکجا)

توضیح اینکه:

1-شمارگان (تعداد) موضوع هر قرارداد معمولا ده هزار-پنجاه هزار-صدهزار می‌باشد

2-امور قراردادها ومالی در معاونت مالی شرکت تکن انجام می‌گردد ولی عملیات مالی وحسابداری تولید در واحدپوشاک می‌باشد.


انواع محصولات

1-بلوز-شلوار و کلاه سربازی

2-بلوز-شلوار افسران و درجه داران

3-کاپشن-اورکت وپالتو

4-ملحفه وروبالشی

5-بلوز وشلوار وکاپشن ورزشی

6-لباس کار یک تیکه و دو تیکه

7-کوله پشتی (کیسه حمل با نظامیان)

8-انواع شرت ولباس زیر مردانه وزنانه

انواع ماشین آلات و تجهیزات شرکت:

1-دستگاه برش:

دستگاهی است که دارای چند تیغ بسیار تیز وبرنده برای پیاده نمودن الگوها بر روی پارچه (به تعداد 2 دستگاه)

2-چرخ راسته ژوکی:

چرخی است که کار دوختهای ساده مثل زیپ وآستر را انجام می دهد وژوکی مارک این دستگاه است.(به تعداد 22 دستگاه)

3-چرخ زیگزال ژوکی:

دورتا دور پارچه را جهت ریش ریش شدن به صورت هفت وهشت می دوزد(به تعداد 4دستگاه)

4-چرخ سوزنه ژوکی:

درزهای سه تایی را که به طور موازات هم قرار دارند می دوزند( به تعداد 2 دستگاه)

5-دستگاه پل دوزی:

جهت دوختن پل کمر شلوار( مهارکردن کمربند)استفاده می‌شود( به تعداد یک دستگاه)

6-دستگاه کمر کش:

جهت دوختن آستر و مارک به کمر کار استفاده می‌شود(به تعداد یک دستگاه)
7-دستگاه دکمه زن:

جهت دوخت دکمه به لباس به صورت خودکار( به تعداد دستگاه)

8-دستگاه الیک:

روش قیمت گذاری:

با شناسایی محصول و بازار آن آماده قیمت گذاری محصولات یا تولیدات خود می شویم قیمتگذاری یکی از مهمترین جوانب بازاریابی است.توانایی قیمتگذاری مناسب از نظر موفقیت یا شکست در کار اهمیت دارد چنانچه قیمت گذاری به طور صحیح صورت گیرد آن موقع است که رقابت وجذب مشتری آسان می‌شود برای قیمتگذاری سه روش اصلی وجوددارد

1/قیمت گذای بر مبنای هزینه:

در این روش تمامی هزینه ها را با هم جمع کرده وبه تعداد محصولات تولید شده تقسیم می کنیم و هزینه تولید را برای یک واحد را بدست آورده سپس درصدی از هزینه (افزایش) به هزینه تولید هر واحد اضافی می کنیم وقیمت فروش هر واحد را بدست می آوریم در روش قیمتگذاری بر مبنای هزینه دو شیوه قیمتگذاری وجود دارد یک شیوه مضاعف ودیگری شیوه سر به سر که شیوه مضاعف هزینه را به افزایش قیمت اضافه می کنیم ودر شیوه سربه سر درآمدها و هزینه ها باید با یکدیگر برابر باشند.

2/قیمت گذاری بر مبنا تقاضا:

این روش بر پایه میزان متقاضیان است در صورتیکه تقاضا بالا باشد قیمت هم بالاست وزمانیکه تقاضا پایین باشد قیمت هم پایین است هر چند که هزینه تولید در هر دو شرایط یکسان است. البته قیمت ممکن است نسبت به شخص خریدار متغیر باشد وهم چنین نسبت به مکان وزمان وسری ساخت محصولی.

3-قیمت گذاری بر مبنا رقابت:

این روش در صورتی مورد استفاده قرار می گیرد که هدف اصلی بر مبنای قیمت انتخاب شده باشد آن هم قیمتی که رقبا تعیین می کنند البته لزوما بدین معنی نیست که همان قیمت رقبا استفاده شود بلکه درصد مشخصی پایین تر و یا بالاتر از قیمت رقبا در نظر گرفته می‌شود. در این روش رابطه ای بین هزینه تولید وقیمت در نظر نمی گیرد به این معنی که میزان تقاضای محصول ممکن است تغییر پذیرد اما اکثر شرکتها قیمت محصولاتشان را همان قیمت رقبا تعیین می‌کند.

قیمت گذاری شرکت تولیدی پوشاک تکن:

واحد تولیدی شرکت تعاونی اصولا براساس سفارش مشتریان محصول یا محصولاتی را تولید می نمایند و معمولا مواد اولیه محصولات یعنی پارچه به وسیله مشتری طرف قرارداد تهیه می‌گردد و در قبال آن ضمانت مناسب به واحد تولید تحویل می‌گردد تا در خط تولید قرار گیرند. در مواردی نیز نوع پارچه توسط کارفرما مشتری طرف قرارداد تعریف فنی می‌گردد و سپس تو سط واحد تولید خریداری شده در نتیجه در اکثر موارد قراردادهای شرکت تعاونی بر مبنای دوخت محصول منعقد می‌گردد. روش قیمت گذاری شرکت بر مبنای رقابت است.



فصل دوم:
سیستم حقوق ودستمزد

در سیستم حقوق و دستمزد بعلت تراکم واستمرار اطلاعات نحوه پردازش اطلاعات واهمیت سرعت وصحت آن از اتوماسیون استفاده میشود. اطلاعاتی نظیر نرخ ساعتی و یا روزانه حقوق ودستمزد که ممکن است برای مدت مدیدی تغییر نکند و همچنین برنامه هایی نظیر نحوه محاسبه کسورات مالیات وحق بیمه صندوق تامین اجتماعی که در طول سال قوانین آن ثابت می‌باشد


اهمیت سیستم

از آنجایی که هزینه حقوق ودستمزد ومخارج مربوط به آن درصد تقریبا بالایی از هزینه های هر موسسه را تشکیل می دهد ضروری است در این سیستم پیش بینی های لازم برای حصول اطمینان از پرداخت صحیح حقوق ودستمزد بعمل آید. از سوی دیگر سیستم حقوق ودستمزد باید بنحوی طراحی شود که اطلاعات لازم را بسرعت گردآوری کسورات لازم را محاسبه ورقم خالص قابل پرداخت به هر یک از کارکنان را محاسبه نموده وتدابیر مناسبی برای جلوگیری از پرداخت به افراد واهی وسایر انواع سوء استفاده ها فراهم نماید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد