فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

پروژه کارآفرینی تولید نان فانتزی

پروژه کارآفرینی تولید نان فانتزی در 35 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی صنایع غذایی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 658 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
پروژه کارآفرینی تولید نان فانتزی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی تولید نان فانتزی در 35 صفحه ورد قابل ویرایش


1- 1 مقدمه :

واژه نانوایی در واقع عبارت است از عملیات حرارت دادن فرآورده های خمیری در یک فر، ولی چون مراحل متعددی قبل از مرحله حرارت دادن در فر وجود دارد، واژه نانوایی به تمام علم و تکنولوژی قبل از مرحله حرارت دادن و همچنین بعد از آن اطلاق می شود.

با توجه به اینکه انواع زیادی از فرآورده های نانوایی وجود دارند، درجه بندی آنها بر حسب ضابطه سازی (فرمولاسیون)، آماده سازی و ویژگی های محصول امکان پذیر نمی باشد. از این رو محصولات را بر اساس روش ورآمدن تقسیم بندی می کنند. چنین تقسیم بندی را می توان به شرح ذیل انجام داد.

1) کالای ورآمده با مخمر شامل نان و خمیرهای شیرین بوده و به وسیله گاز کربنیک عمل می آیند.

2) کالاهای ورآمده با مواد شیمیایی، شامل کیک های لایه ای، دونات ها و بیسکوییت. ورآمدن این فرآورده ها به کمک گاز کربنیک حاصل از پودرهای نانوایی و عوامل شیمیایی انجام می گیرد.

3) کالاهای ور آمده با هوا، شامل آنژل و کیک های اسفنجی و نان های فانتزی

4) کالاهای نیمه ورآمده، شامل خمیر پای و بعضی از کراکرها که در اثر بخار متصاعد شده و گازها در طی پخت کمی حالت ورآمدن بوجود می آید.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

تولید نان فانتزی







محل اجرا:





1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن














روشهای تولید :

به سه روش تولید:

به سه روش تولید (سنتی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک) می توان انواع نان فانتزی را تولید نمود که این طرح با استفاده از نیروی ماهر و دستگاه های نسبتاً مدرن برای تهیه خمیر و پخت نان از روش نیمه اتوماتیک استفاده می گردد.

ابتدا مواد اولیه الک و سپس مخلوط می گردند. سپس این وماد به صورت خمیر در می آیند بعد از این مرحله چانه گیری و قالب گیری انجام می شود سپس وارد دستگاه رول کن خمیر می شود که بعد از عمل پخت انجام می گیرد. بعد از عمل پخت کنترل انجام می گیرد. بعد از آن محصول حاصل بسته بندی و سپس انبار می شوند.





1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

استفاده از انواع و اقسام نان های فانتزی در محصولات غذایی و استفاده روزانه این محصول در بسیاری از فروشگاهها و رستوران های شهر یکی از دلایل اصلی انتخاب این طرح میباشد ، وجود یک مرکز تولید نان فانتزی به صورت صنعتی که بتواند نیاز بازار داخلی در وحله اول و سپس بازار خارجی را تامین کند می تواند از سوددهی و اشتغالزایی مناسبی نیز برخوردار باشد .



1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

نان فانتزی در جهات گوناگونی برای جامعه مفید است ، این نان علاوه بر اینکه نسبت به سایر نان های سنتی به لحاظ مواد مغذی غنی تر میباشد ، به لحاظ دارا بودن مواد مضر برای بدن نسبت به سایر نان های سنتی در شرایط بهتری قرار دارد .



1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 14 نفر می باشد.



تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

تاریخچه:

نان یکی از قدیمی ترین غذاهایی است که بشر آنرا تهیه نموده است و تاریخچه آن به اواخر عصر حجر بر می گردد. آن زمان بود که برای اولین بار، دانه غلات را با آب مخلوط کرده و سپس خمیر به دست آمده را می پختند . در دوران یونان باستان، تهیه نان یکی از مهمترین قسمت های آشپزی محسوب می شد که البته چون در مراسم مذهبی استفاده می گردید، از اهمیت مذهبی هم برخوردار بود. اولین کوره بسته برای پخت غذاها از جمله نان را هم به احتمال زیاد یونانی ها ساختند.

نان به عنوان یک کالای ضروری و قوت روزانه مصرفی مردم مورد توجه بسیار زیادی است که از این رو بحث تولید و توزیع آن هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در تاریخ اروپا، حداقل از قرن 1000 قبل میلاد مسیح، نان به عنوان غذای اصلی به چشم می خورد.

از سال 1912بود که نان های ورقه شده تهیه شد. ابتدا هیچ کس از این دسته نان ها استقبال نمی کرد چون تصور افراد این بود که نان ورقه شده، زود بیات می شود. اما از سال 1928 میلادی، نان ها را برش زده و سپس بسته بندی می نمودند. از آن زمان، این ابتکار مورد استقبال مردم قرار گرفت. نان‌های مسطح، فوق‌العاده ابتدایی هستند. بشر وقتی خواست نان تهیه کند به روش مسطح آن را تولید کرد.


سالیان سال، مردم ثروتمند از نان های سفید و مردم فقیر از نان های تیره استفاده می کردند. در قدیم نان سفید، نانی مرغوب محسوب می شد و چون گران تر بود، تنها ثروتمندان قادر به خرید آن بودند. اما از قرن بیستم، این تصور عوض شد. چون از نظر علمی مشخص گردید که نان های تیره حاوی مواد مغذی هستند و ارزش غذایی بیشتری دارند اما در عین حال، نان های سفید هنوز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. ارزش غذایی نانی که در قدیم در ایران پخت می‌شد با بهترین نان‌های کنونی اروپایی برابری می‌کند چون آن زمان از آرد سبوس دار و ترش برای تهیه خمیر استفاده می‌شود ولی مایه خمیر که امروزه از آن استفاده می‌شود از نظر بهداشتی بسیار مشکل‌ساز است.



چیستی:
تعریف

نان به آن دسته از غذاها اطلاق می شود که با پختن، بخارپز کردن و یا سرخ کردن خمیری که متشکل از آرد و آب است، تهیه می شود. در بیشتر خمیرها نمک هم لازم است و معمولاً از یک ماده برای ور آمدن خمیر نان استفاده می کنند.


در تهیه نان به غیر از نمک، مخمر، روغن و آب، و گاهی برخی ادویه جات، از انواع غلات استفاده می کنند و انواع بسیار متفاوتی نان را عرضه می نمایند.


نان در سراسر دنیا، یک غذای اصلی محسوب می شود. معمولاً از آرد گندم خمیری تهیه می کنند که به کمک خمیر مایه، ور می آید و حجمش زیاد می شود و در نهایت درون تنور یا فر آنرا می پزند.


معمولاً از آرد گندم در تهیه نان استفاده می کنند، چون میزان گلوتن آن بسیار زیاد است (که سبب حالت اسفنجی و تردی نان می شود). اما گاهی آرد گندم سیاه، جو، ذرت و جو دوسر هم یا به تنهایی یا مخلوط با آرد گندم در تهیه نان به کار می روند.


گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از کارخانه تولید نان فانتزی – شهرک صنعتی لیا - خیابان امیری – پلاک 9

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز تولید نان فانتزی به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در کارخانه پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش صنعت و در تولید کالایی مانند نان فانتزی که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد