فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

پژوهش درباره نقش جهانگردی در ایجاد اشتغال در کشور

دانلود پروژه اهمیت و نقش جهانگردی و توریست در ایجاد شغل در کشور
دسته بندی سایر گروه های کارآفرینی
بازدید ها 44
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92
پژوهش درباره نقش جهانگردی در ایجاد اشتغال در کشور

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*پروژه درباره جهانگردی*


چکیده مطالب پروژه :

ضمن تشکر و قدردانی از استاد گرامی و دست اندرکاران دانشکده سماء کرج ، در فرهنگ عامه مردم ایران ، سفر و مسافرت جایگاه ویژه ای در بابت گسترش اطلاعات ، آگاهیها و شناخت دارد. « مرد پخته» در این فرهنگ به انسان جهان دیده اطلاق می گردد و به سیر و سفر به اطراف و اکناف جهان پرداخته و از هر قوم و ملتی شناخت و نشانه ای در ذهن خود دارد این انسان جهان دیده به صفاتی همچون صبوری ، متانت ، افتادگی ، علم و اطلاعات وسیع برخوردار است ، طبیعتاً او حرفهای تازه وشنیدنی برای گفتن دارد .

مرز و بوم ایران عزیز ما نیز بستر مناسبی برای بروز و ظهور ، این نمادهای فرهنگی است به لحاظ طبیعی ، ما از آب و هوا و شرایط اقلیمی متنوعی در هر گوشه از مملکت خود برخورداریم ،‌که در هر فصل گوشه ای از آن ، جذب کننده انسانهای خوش ذوق است . فرهنگ غنی و قدمت و تنوع فرهنگی ایران نیز شایستگی سیر و سفر در آن را دو چندان نموده است . اقوام و ملیتهای فراوان با تنوع زبانی و فرهنگی ، هر یک جاذبه هایی را برای شناخت و تعمق در آنها فراهم نموده است که می تواند بستر مناسبی برای سیر و سفر ملل دیگر باشد . آثار باستانی به جای مانده از همین اقوام و ملیتها ، جاذبه هایی برای این تبادل فرهنگی و ارتباطات فرا ملیتی است .

علم مدیریت جاذبه های توریستی ، غنای فرهنگی و تاریخی و تنوع اقلیمی یک کشور را منابع ملی آن کشور دانسته و بهره برداری از این منابع را در گرو یک تلاش سیستماتیک ، علمی و باثبات می داند تلاشی که نتیجه سیاست گذاری صحیح مسئولین و متصدیان اداره آن کشور است .

جهانگردی در دهه های اخیر توسعه فزاینده ای یافته است و بخش عمده ای از درآمد پاره ای از کشورها را به خود اختصاص داده است . برای بهبود ارائه خدمات در این بخش فنون و دانش های گوناگونی گردآوری شده اند تا جائیکه لقب « صنعت » را به خود تخصیص داده است . در این وادی علم مدیریت مهمترین دانشی است که جهانگردان را ارتقاء می بخشد .

دانشمندان معتقدند که با نگرش سیستمی یه علوم مختلف ، تخصصهای جدیدی حاصل می شود که آنها را علوم بین رشته ای نامیده اند در این راستا مدیریت ،‌ علمی است که امکان ادغام با اغلب علوم و فنون را داراست و پروژه حاضر نمونه ای کوچک از این پدیده مهم به شمار می آید .

هدفهای کلی سازمان :

1 ـ انتقال زایی در صورتی که دفاتر خدمات مسافرتی به گونه ای مناسب و با شرایط خوب به کار خود مشغول شود می تواند در قسمتهای مختلف جامعه از قبیل : هتلها ، مراکز خرید ، مکانهای تاریخی و گردش گری ، رستورانها و … باعث رونق و فعالیتهای مالی بیشتر شود .

2 ـ کسب در آمد و منافع شخصی در مؤسسات خصوصی یکی از اهداف بزرگ و مهم آژانس ها می باشد .

3 ـ داشتن نقش در توسعه اقتصادی کشور و صنعت جهانگردی .

اهداف جزئی :

1 ـ شناخت فرهنگی : ممکن است جهانگرد در پی شناخت فرهنگ ، آداب و رسوم ، سنتهای یک گروه ، جامعه در یک منطقه باشد . سازمان جهانگردی باید بتواند این را برآورد ساخته و کسانی را که چنین مقصودی از جهانگردی دارند ، ارضاء کند .

2 ـ شناخت تاریخ : بازدید از بناهای باستانی ، آثار تاریخی ، موزه ها و شناخت تاریخ یک کشور از دیگر مقاصد جهانگردان است در این زمینه نیز سازمان جهانگردی باید جوابگو باشد .

3 ـ زیارت اماکن مقدس و مذهبی : بسیاری از مردم بویژه در مشرق زمین خواهان زیارت اماکن مقدس خود هستند و برآوردن این هدف که گروه کثیری را در بر می گیرد از جمله وظایف سازمان جهانگری خواهد بود .

4 ـ سرگرمی و ورزشی : این هدف نیز خواست گروههایی که جهانگردی را از زاویه تفرج و سرگرمی ، ورزش و فعالیتهایی چون کوه نوردی ، اسکی و … می بینند . سازمان جهانگردی با فراهم آوردن امکانات مناسب می تواند این نیاز را برآورده ساخته و موجبات توسعه جهانگردی در منطقه را نیز میسر می سازد .

5 ـ هدفهای تجاری و تخصصی : بعضی افراد مایلند درکنگره های علمی ، المپیادهای تخصصی و نمایشگاهها مصنوعات جدید شرکت جویند . آنان نیز مطابق تعریف سازمان ملل جهانگرد محسوب می شوند . سازمان جهانگردی باید قادر باشد تا در این مورد نیز نکات امکانات و اطلاعات لازم را بوسیله واحدهای خود برای علاقه مندان فراهم آورد و این گروه از هدفها را برآورده سازد .

بیان مسئله :

نبود کار و نقش صنعت جهانگردی در ایجاد اشتغال در یک کار مولد چه می تواند باشد .

در صورتی سازمان جهانگری آگاهیهای مناسب و گسترده ای را در اختیار جهانگردان و گردش گران در زمینه مکانهای زیارتی ، تفریحی ، هنری و تاریخی و استراحتگاهها و … قرار دهد . هتلها می توانند پذیرای مسافران و جهانگردان بیشتری باشند که در این صورت هتلها باعث ایجاد اشتغال می شوند و میزان رفت و آمد و مسافرتها در کشور افزایش پیدا می کند . همین طور دیدن از مراکز هنری و تاریخی و موزه ها فزاینده می شود و خرید از کالاها و محصولات سنتی و هنری کشور افزایش می یابد که افزایش متقاضیان باعث سیر صعودی تولید می شود که در اشتغال نقش مؤثری دارد و در تمام این مراحل « ارز » وارد کشور می شود که می تواند تأثیر به سزایی در میزان سرمایه گذاری در بخش اشتغال زایی داشته باشد . که این رویدادها موجب رونق اقتصادی و پیشرفت صنعت کشور می شود .

ضرورت تحقیق :

در این پروژه سعی شده است تا به نقش صنعت جهانگردیو دفاتر خدمات مسافرتی در پیشرفت کشور و اشتغال زایی اشاره کرد و نشان داد که این صنعت تا چه اندازه ای می تواند موجب کسب درآمد برای کشور و ارتقای سطح فرهنگی و دانش مردم یک جامعه شود . در کشورهای صنعتی امروزه بخش اعظمی از درآمدهای آنها حاصل صنعت جهانگردی می باشند مثل کشورهای فرانسه ، انگلیس ، چین و ایتالیا و …

محدودیتهای جهانگردی :

موانع جهانگردی در مقاصد و اهداف جهانگردان مؤثر واقع می شود و از علاقه آنان به سیر و سفر می کاهد توجه به این موانع و محدودیتها و سعی در از میان بردن یا کاهش آنها از وظایف مهم سازمان جهانگردی است .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد