فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

تحقیق درباره SQL server و پایگاه داده

دانلود تحقیق درباره sql server و پایگاه داده
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 28
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
تحقیق درباره SQL server و پایگاه داده

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*تحقیق درباره SQL server و پایگاه داده*

مقدمه :

یکی از نکات مهم مدیریت یک پایگاه داده حصول اطمینان از امنیت اطلاعات است شما باید مطمئن باشید هر شخص که لازم است به طور قانونی به اطلاعات دسترسی داشته باشد می تواند به آنها را بدست آورد ولی هیچ کس نمی تواند بدون اجازه به آنها دسترسی داشته باشد .

نیاز به امنیت

قبل ازاینکه به بحث در مورد امنیت در SQL بپردازیم لازم است نیاز به امنیت را به درستی درک کنیم خطرات امنیتی از سه ناحیه مورد بحث قرار می گیرند .

1-فرامینی که از خارج به سیستم وارد می شوند : مزاحمین خارجی افرادی هستند که کوشش می کنند از خارج از شرکت به سیستم هایتان دستیابی پیدا کنند . که این کاردلایلی مثل اذیت کردن شوخی ، فروش اطلاعات به شرکت دیگر باشد از آنجا که بیشتر شرکت ها اقدامات اصولی وساده ای را برای پیشگیری از این نوع مزاحمت انجام می دهد این نوع مزاحمت به ندرت پیش می آید.

2-افراد شرکت تان این نوع مزاحمت متداولترین نوع آن است این افراد معمولا انگیزه نهائی برای دستیابی به داده هایی دارند که نمی بایست آنها را ببیند . که این انگیزه ممکن است کنجکاوی محض ویا سوء نیت باشد .

3-مزاحمت تصادفی : که نسبتا متداول است در اینجا کاربری دارد سیستم می شود وانتظار می رود که نتیجه خاص بدست آورد ولی آن نتیجه را بدست نمی آورد بلکه اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به آنچه انتظار داشتند بدست می آورد .

اشخاصی که در شرکتتان کار می کنند ، احتمالا متداولترین نوع مزاحمت برای سیستم تا ن به شمار می آیند . این افراد معمولا انگیزه نهائی برای دستیبای به داده هایی دارند که نمی بایست آنها را ببینند . قدری از این انگیزه ممکن است کنجکاوی محض باشد ، و قدری از آن نیز ممکن است سوء نیت صرف باشد . برای متوقف کردن در این نوع مزاحمت ، واقعا باید با سوء ظن به تمام سیستم های خود بنگرید و آنها را تا حد ممکن قفل کنید . وقتی چنین کاری می کنید ، برخی از کاربران شکایت می کنند لازم است به تمامی این گونه مسائل پاسخ دهید وبه آنها توضیح دهید که چرا سیستم ها را قفل می کنید .

مزاحمت تصادفی نیز نسبتا متداول است چیزی که در این حالت رخ می دهد آن است که کاربری وارد سیستم می شود و انتظار دارد که نتیجه خاصی به دست آورد ، ولیکن آن نتیجه را به دست نمی آورد بلکه ، کاربران اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به آنچه که انتظار داشتند به دست می آورند .

اصول امنیت SQL سرور

SQL سرور واژه ها و مفاهیم زیادی که باید با آنها آشنا شوید این مفاهیم شامل مراحلی می شوند که SQL سرور با انجام آنها به یک کاربر امکان می دهد تا تحت مدهای امنیتی مختلف ، که به زودی بررسی خواهند شد ،بایک بانک اطلاعاتی ارتباط برقرار کند ابتدا باید واژه های بیشتری را فرا بگیرید این واژه ها عبارتند از :

  • ID برقراری ارتباط ID برقراری ارتباط بخشی از اطلاعات اعتبار کاربر است که کاربر برای دستیابی به SQL سرور ارائه می دهد بسته به مد امنیتی مورد استفاده در سرویس دهنده ، کاربر ممکن است مجبور به ارائه ID نباشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد