فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

تحقیق کشور چین

جمهوری خلق چین از 30 استان و منطقه مستقل تشکیل شده و با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر و منابع عظیم معدنی و زمینهای کشاورزی، از اواخر دهه 70
دسته بندی جغرافیا
بازدید ها 20
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
تحقیق کشور چین

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

تحقیق در مورد کشور چین


حکومت : جمهوری
مساحت : 9،596،960 کیلومترمربع
جمعیت : 1،298،847،624 نفر
رشد سالانه جمعیت : 57/0 درصد
پایتخت : پکن
زبان : چینی (ماندارین)
دین : بودایی و دائویی

جمهوری خلق چین از 30 استان و منطقه مستقل تشکیل شده و با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر و منابع عظیم معدنی و زمینهای کشاورزی، از اواخر دهه 70 ، سعی در زدودن آثار منفی انقلاب کمونیستی و انقلاب فرهنگی نموده، و به سمت رونق اقتصادی گام برمی دارد. اکثر مردم چین در شرق کشور زندگی می کنند. 30 درصد برنج جهان در چین تولید شده و همچنین گندم، ذرت، نیشکر، سویا و دانه های روغنی کشت می شود وپرورش خوک و گوسفند و ماهی نیز بسیار متداول است. ذخایر معدنی چین، بسیار عظیم و غنی می باشد. به طوری که در فلات «یو – نان» در قسمت جنوب شرقی، منابع بزرگی از قلع، مس و روی کشف شده است. ذخایر سنگ آهن در منچوری و نفت در دریای زرد، نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند مراکز عمده صنعتی، درحوالی منابع طبیعی، احداث شده است. اقتصاد چین که مبنای خود را بر این تولیدات و صنایع غذایی، بنا نهاده است، همچنان، حرکت رو به رشد خود را ادامه می دهد.
تاریخ
جمهوری خلق چین، که معمولا و به طور خلاصه چین خوانده می‌شود، کشوری است در شرق آسیا. پایتخت آن پکن یا (بیجینگ) است. این کشور پرجمعیت‌ترین کشور جهان است . نام چین از نام خاندانی به همین نام گرفته شده است که همزمان با اشکانیان بر چین فرمان می راندند.این نام از راه زبان پارسی به دیگر زبانها راه یافت.
چین تاریخ کهنی دارد.گاهی به گونه یکپارچه و گاهی به مانند چند کشور جدا از هم بوده است.همواره همسایگان به این سرزمین می تاخته‌اند و از آن دسته مغول بودند که در روزگار چنگیز خان بر چین چنگ انداختند. رژیم چین پس از انقلاب مردمی از پادشاهی به جمهوری بازساخته شد.آنگاه ژاپنیها بر این سرزمین تاختند.با پایان جنگ جهانی دوم تازش ژاپنیها ایستانده شد ولی جنگ میان هواداران ژنرال چیان کایچک و مائو تسه تونگ بالا گرفت که سرانجام به پیروزی هواداران مائو انجامید و از آن پس چین به گونهء کمونیستی تا به امروز گردانده می‌شود و هواداران چیان کایچک نیز که ملی‌ها بودند به جزیره تایوان گریختند و تا به امروز به ایستادگی دربرابر فشار جمهوری خلق چین ادامه داده اند .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد